Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hallo!

Har søkt litt rundt om på forumet, men fant ikkje heilt konkret svar på da eg lure på så er lika greit å laga ein tråd sånn at eg får skikkelig svar.

Har gått til innkjøp av ein M52B28 motor som eg har fått motornummer på!

Motor blir sendt fra tyskland eller Polen men fikk motornummer først.

Det eg lurte på er kor kan eg skaffa informasjon om motoren?

Han så var "kontakt personen" for han eg kjøpte motor av sa at eg kunne skaffe informasjon om motoren var stelt, årsmodel osv kun med motornummeret. Egentlig alt som var med motor.

Noen gode tips eller folk som har kontakter som kan skaffe dette?

Takk for alle svar!

Skrevet

:mrgreen:

Hei maximillian.

Søkte "engine decoding bmw M52" på google og alternativ 3 nede på sia er noe for deg, fikk ikke lasta det ned, ligger på PDF-fil men det fikser du.

SØKE-alternativet du kikker etter......

BMW Parts and Accessories Engine and Powerplant Identificatio

Vet ikke om det er riktig men jeg hadde prøvd den :)

Skrevet

Hallo TheEspenK!

Takk for svar og godt tips!

Har vert å kikka litt å har havna innpå det PDF dokumentet engang før. Fikk tyda litt av motornummeret, blant annet at det var en 2.8L rekkesekser, 4-valve technology, 1 generesjon trur eg.

Men talla før er rent gresk. Fikk tips om å ta en telefon til BMW Norge, som tydlighvis hadde ganske god historikk på kjøretøy/motor! Satser på de kan hjelpe! ;)

Skrevet

:mrgreen:

Fint det hjalp noe. Uten å vite om de kan hjelpe deg har jeg med hell fått opplyst en del gir-utvesklinger / Tekn data på telefon hos GS bil. Jeg driver ikke reklame men faktum er at de sitter på en del "kjekt å vite" og du får bra hjelp i telefon. Verdt et forsøk kanskje.....

Første gen motor er vel 96-98 tror jeg, jeg vet at motorene kom med bla flere lambdasonder 99 men vet ikke om det kval til generasjonbytte i motor-familien........................

• 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...