Gå til innhold

Ekstremt høyt bensinforbruk - 320i e36 M50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fikk lappen på mandag og har dermed ikke fått testet ut min BMW 320i sedan e36 1993 skikkelig før nå. Noe av det jeg la merke til er at den virkelig er tørst.

Jeg fylte opp tanken (ca 60liter?) noe som i teorien burde holdt 60mil dersom den bruker 1liter pr mil, noe som ikke er så unaturlig? Det som er sikkert er at jeg vertfall ikke har kjørt 60mil, jeg har også vondt for å tru at jeg har kjørt halvparten. Tanken ble vertfall tømt fort. Jeg må legge til at jeg ikke har kjørt helt økonomisk heller da, men alikevell.

Hvor mye burde denne maskinen omtrent brukt per mil? Med variert kjøring.

Er det noen tiltak som kan gjøres for å minske bensinforbruket?

Ja, jeg har også prøvd å kjøre økonomisk og forbruket går riktignok ned, men er fortsatt langt over hva jeg hadde forventet.

EDIT:

Kan også legge til at jeg synest den er noe slakk på lavere turtall (under 2500-3500rpm)

Skrevet
Ta en ordentlig utregning på hvor mye du bruker på mila da.

+1

Må i alle fall regne med over 1 l på mila med småkjøring og nytt førerkort :D

Skrevet

først å frems skjekk forbruket ditt: fyll tanken full, nullstill km-telleren, kjør 15mil+ å deretter fyll den full igjen. Da kan du enkelt skjekke på bensinpumpen hvor mange liter du har fyllt å brukt

Skrevet

doliteren jeg har pisket brukte også endel.. kom først over 3200 og gikk da ganske grett til himmels til turtallssperren stoppet på ca 7100.. men tankmåleren gikk tilsvarende nedover og;)

mao forbruk etter kjørestil:)

men korleis gekk da med topp pakningen din da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...