sufii Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Heisann Var å kjørte her om dagen og plutselig fikk jeg feilmelding om at høyre kjørelys hadde gått, og noen sekunder etter på kom det flere feilmeldinger som tåkelys bak, skiltlys osv. Skrudde av tenningen og deretter på igjen og da var alle disse feilmeldingene borte. Lysene fungerte forresten Men så la jeg merke til at tenningslåsen min var løs, og hvis jeg setter i nøkkelen litt og vrir tenningen så går den rundt uten at noe skjer, men går fint an å starte bilen, foreløpig isåfall. Noen som kan hjelpe meg? Kanskje litt dårlig forklart, men håper dere skjønner hva dette dreier seg om. Takk for på forhånd.
todleif Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Defekt tenningslås er ikkje eit uvanligt fenomen på e39
sufii Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Skrevet Februar 25, 2012 Nei, er vel kanskje ikke det. Men da må hele tenningslåsen byttes? Er vel ikke all verdens jobb?
todleif Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Eg har ikkje peiling, so det må nok andre svare på
sufii Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Skrevet Februar 26, 2012 Men dersom jeg bytter tenningslås må jeg bytte nøkkel? Eller er det mulig å bruke den samme? Og kan det forekomme slikt elektrisk problem ved at tenningslåsen er sliten?
kabeldeigen Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 viewtopic.php?f=1&t=164766&hilit=tenningsl%C3%A5s+e39
sufii Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Skrevet Februar 26, 2012 Har lest den, men jeg har ingen av symptomene han nevner? Og han skrev heller ikke at tenningen hans går rundt? Og bilen har stått i ro i nesten to dager, og nå vil den ikke starte pga flatt batteri :s
mygg318 Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Den begynner slik, at du kan vri rundt uten at den tar. ryker om en stund. Bestill ny hos BMW eller GS. Oppgi chassinummer så får du tenningslås til den nøkkelen du har. Ikke vanskelig å bytte i teorien, men kan være vrient og ganske irriterende jobb alikevel.
sufii Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Skrevet Februar 26, 2012 Du har hatt det slik med tenningslåsen din eller? Men det med feilmeldingene, kan det komme av dårlig tenningslås?
sufii Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Skrevet Februar 26, 2012 Noen som vet hvordan jeg kan feilsøke, hva som trekker strøm?
todleif Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Noen som vet hvordan jeg kan feilsøke, hva som trekker strøm? Du bør vel fikse problemet ditt først. Dårlig/defekt tenningslås lager mange problemer!
Mikael-B Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Det er bakstykket ditt på tenningslåsen som kødder til det elektriske. Som flere andre har sagt; bytt komplett tenningslås.
Fliid Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Demonter bakstykket på tenningslåsen. Se da etter skader på baksiden av tenningslåsen og på plastikken i tenningsbakstykket. Du kan få eksempelvis tidvis avbrudd i instrument lys når man har ett slitt tenningsbakstykket. Om låsen bare går rundt og rundt, så kan det vitne om at tenningsbakstykket er utsligg, for da har ikke metall piggen i tenningslåsen noe og gripe fatt i. Og vri nøkkel til trinn 3 kan være det verste med ett slitt bakstykket, for det krever litt mer moment enn de to andre øvrige trinnene. Skader ikke å sjekke, det koster ikke annet enn litt tid til overs.
sufii Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Takk for mange gode råd og tips. - Men flid det du sier kan kanskje være riktig, for hvis du setter inn hele nøkkelen og da går jo nøkkel tuppen inn i tenningsskontakten, men når du setter nøkkel spissen i tenningslåsen så går tenningslåsen bare rundt uten å få tak. Skal demontorere tenningsstykket og se om den er sliten jeg. Kommer evt med bilder og tilbakemelding.
sufii Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Sånn, da har jeg demontert bakstykket, tok ikke mer enn 15 min, men så ut til å være hel. Så tviler sterkt på at det er denne som er synderen her. Noen som vet hvordan jeg får ut tenningslåsen? Skal se hvordan den er på baksiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå