ledude Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Tenker på å oppgradere stereo i min E39 2001 mod. Har den kjipe kassettspilleren, og ønsker å bytte til noe med AUX/iphone utgang. Har sett litt på "monitor løsningen", da de er gitt vekk på ebay. Har ikke nav fra før. Noen som har gjort noe slikt tidligere? Erfaringer? Hvordan det evt. er å montere? Funker det med kjørecomputer, tlf, radio osv? Evt noen bedre forslag? Ønsker å holde bilen så "original", og clean som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Om du ikke har navi fra før og ønsker å kjøpe den navien du viser bilde av, så må du nok belage deg på en omfattende prossedyre for å få den i orden. I tilegg har ikke denne hovedenheten verken aux eller iphone igang originalt, da må du kjøpe en form for ettermonterings kit, som f.eks Dice. Dersom du ønsker noe som ser originalt ut, men større funksjonalitet når det kommer til tilkoblinger vil jeg anbefale deg å kjøpe Dynavin hovedenhet, eller Hualingan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ledude Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2012 Høres ut som en dyr og tidkrevende jobb. For min del er det ikke viktig at selve Nav funsjonen fungerer altså. Dynavin eller Hualingan, finnes det noe bruktmarked for noe slikt? Evt. kunne jeg kjøpt en brukt original cd-spiller for å få ting litt mer oppdatert, og deretter kjøpt Dice for å få aux? Helt fersk og blank på bimmerfronten forresten, og tar gjerne imot tips og triks! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Jeg er i samme situasjon som deg, og jeg kommer til å handle meg en Dynavin D99. Den gjør alt jeg trenger og litt til, og ser jo helt kurant ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ledude Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2012 Ikke dum den der Dynavin. Fikk forøvrig satt inn en brukt original CD-Business i dag. Et steg i riktig retning? Men hva svarte gjør man med båtlistene??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Plukker de ut, pusser og lakker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Jeg har selv Dynavin E39A (Den nyeste versjonen til E39), og er kjempe fornøyd. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ledude Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2012 Den er jo sweet! Ser det originalt ut? Har du bilder? Må man ut med 7-8 laken for en slik, eller har du noen tips? Hvordan er det å montere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 På side 7 i tråden om bilen min (signaturen), så er det bilder av hvordan den ser ut montert i bil. Monteringa var helt ok, ikke helt plug and play, men ikke no spessielt vanskelig heller, tar bare litt tid Du kan finne kopier av denne spilleren på ebay ved å søke på f.eks "E39 navi", disse går for 300$ og oppover, men disse har jeg ingen kjennskap til dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ledude Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Fet bil!! Så bra ut den spilleren! Alt av kontakter er vel det samme som original? (Jeg har flate pinner). Hvor fikk du listene i børstet stål fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-mann Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Vil anbefale dynavin! Jeg kjøpte først hualingan til min e39 men det var mye tull med den, pluss at de monteringsbrakettene som fulgte med var mer som en vits så den ble byttet inn. Med dynavin spilleren fulgte det med skikkelig "ramme" som erstatter den gamle og så var det bare plug and play. Det som nesten er mest tricky er å ta ut den gamle rammen. Dynavin ser mye bedre ut i dash'n en hualingan sin også. Jeg monterte den i full fart så jeg fant ikke ut hvor jeg skulle plugge i den antenneforsterker kabelen min eller hva det er for noe, så radioen min fungerer dårlig for øyeblikket, så det skal jeg se på snart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Fet bil!! Så bra ut den spilleren! Alt av kontakter er vel det samme som original? (Jeg har flate pinner). Hvor fikk du listene i børstet stål fra? Takk for det Utseende er det ingenting å si på, og kontakter passer om hverandre. Som tidligere nevnt, den vanskeligste delen med å innstalere dynavin er å få ut den gamle plastikkramma. Listene i børsta stål kjøpte jeg av en kamerat, men de selges på f.eks Schmiedmann, men det koster mer enn det smaker, så vil nok anbefale deg å lakke/foliere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ledude Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Har sjekket litt nå. Vanvittig pris på listene ja. Fant noen brukte på Koed som nå er bestilt. Ble sorte da, men ALT er jo bedre enn tre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Har sjekket litt nå. Vanvittig pris på listene ja. Fant noen brukte på Koed som nå er bestilt. Ble sorte da, men ALT er jo bedre enn tre... Enig, treverk hører hjemme på båt, på INGEN måte i bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 har en 2-din spiller til salgs om det er intresant? kenwood dnx 7200, går for 2500,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå