knerten1971 Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Heisann Har en BMW 520i 24v 2001 modell som jeg har et ABS problem med. startet med at ABS lampa kom og gikk med ujevne mellomrom, når den slå seg på så skjedde følgende: Speedometer sluttet å fungere, radio ble dempet, bensinmåler indikator ble "ustabil" ved at måleren rører på seg gjennom svinger etc.. Hvis jeg F.eks holdt over ca 60 Kmt når ABS slo seg ut så kunne den "hugge" i bremsen et 10 endels sekund som da medførte at Gearboks slo seg over i nødmodus. har skiftet sensor venstre bak (førerside) 2 ganger, fremdeles lyser lampe, har vært inn å slettet feilkodene via INPA, men lampen lyser konstant og feilkoden kommer umiddelbart tilbake når jeg oppdaterer INPA hva kan være feil? jeg trenger sårt noen gode ideer i og med at avskiltningsbegjering pga manglende EU kommer Onsdag T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 regner med det ligger feilkode på sensor v. bak siden du har byttet denne 2 ganger? sjekk om abs-ringen v.bak er sprekt og at tennene på den er uten skader og ikke rusta istykker. kan også være kabelbrudd mellom sensor og abs-hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten1971 Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 Feilkoden er på sensor v bak ja, den lar seg ikke fjerne. Grunnen til at den er skiftet 2 ganger er at den første ble kjøpt på romnes og fikk høre i ettertid at uorginale er ofte problematiske. siste sensor ble kjøpt på GS bildeler. får sjekke om det i morra. T: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 kommer feilkoden tilbake med en gang etter sletting? Før du begynner å kjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten1971 Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 Feilkoden kommer UMIDDELBART hjulene rører ikke en millimeter på seg, bilen blir ikke engang startet, sletter koden i minnet med INPA, refresher etter feilemldinger og Voila, den er tilbake.. T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 hmm da har jeg mest tro på at det enten er feil med kabler ell defekt abs-hjerne!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten1971 Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 Defekt ABS hjerne...høres dyrt ut...kan handles på ebay? hvordan eventuelt måle kabelfeil på enkel måte? Tor inge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 det er dyrt.. men såvidt jeg husker var det et verksted i sverige som reparer disse tror jeg. flere på forumet som har sendt via post til de og komt tilbake fikset. Noen som har kontaktinfo på forumet. evt søk rundt om samme problem så dukker de opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Defekt ABS hjerne...høres dyrt ut...kan handles på ebay?hvordan eventuelt måle kabelfeil på enkel måte? Tor inge du må bruke koblings skjema for å finne riktige ledninger mellom hjernen og sensor. Det letteste er å ohm måle de, det kan du gjøre med et vanlig multimeter. Du måler på hver ende av en ledning av gangen for å se hvor mye motstand det er i den, skal være ca 0,1 - 2 ohm i hver ledning. kan også sjekke kontakter for irr og korrosjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Har ganske mange av de disse symptomene selv håper du finner ut en løsning, jeg er lost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten1971 Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 Trudde jeg hadde hastverk med EU, men utsettelse er på 2 måneder nå i følge statens veivesen, ser GS bildeler ska lha 9300,- for "alternativ vare" og 11000 for orginal ABS styreenhet. noen som har peiling på hva Huggere tar for det, og stemmer det at den på programmeres for å brukes til min bil? Tor Inge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Selve ABS styreenhet kan du kjøpe på Ebay for en billig penge, og trenger ikke kodes. Det er denne som pleier å være problemet hvis du ikke får sletta feilkode fra ABS/ASC system eller ikke får kontakt med selve ABS/ASC systemet under diagnose. Den ser slik ut, og ligger bak hanskerommet på passasjerside: ABS modul sitter på ABS pumpa i motorrommet, og må kodes om hvis du skal bytte den. Kan gi endel av samme syptomer som hjernen, og kan som regel repareres. Den ser slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten1971 Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 styreenheten for ABS, kan den hentes fra hvilken som helst e39? finner et par på Ebay, F.eks http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-ASC-ABS ... 4c&vxp=mtr vil denne passe? Tor Inge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Såvidt jeg vet så passer kun 1996 - 9/1998 hverandre, 10/1998 - 9/2000 hverandre og 10/2000 - 9/2003 hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten1971 Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 anelse om hvor jeg kan finne bekreftene info på hvilke modeller som går overens? henter jeg på hugger`n så bør jeg teste den umiddelbart der og da skjønner jeg... Tor inge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå