Roger Rabbit Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Hei har en del dødgang på min E34 530 v8 ikke sikker på om det er helpe snekke eller styre snekke, hva tror dere? er alt for mye dødgang til at jeg klarer eller vil overse det. merker det godt når man svinger å ser på hjulet, eller om man kjører sakte (maks 10kmt) på ruglete grus vei med litt store stener kjenner man risting i rattet som ikke samsvarer med dekkene, håper jeg forklarer tydelig nok!!
bmw_odd Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 slitt foring i hjelpe snekke er hvertfall et vanlig problem på e34!! Men ville jo sjekket over resten av forstillingen også. Kan jo være dårlig foring, bærekule ell endeledd også!!
Roger Rabbit Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 jeg husker ikke hva, men jeg vet det er en del nye deler på forstillingen på den, lurer på om bærekule og et lite stag av noe slag så veldig nytt ut. denne foringen du nevnte på snekka, er den mye pes og bytte? er ganske trangt under panseret
Azeton Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Hjelpesnekke kommer du veldig lett til og er lett å bytte. Den ligger på høyre side av bilen
TheEspenK Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Hei RogerRabit Som andre sier, en enkel affære. Dette er bilde av parralell-stagene, altså de som holder hjulene i sammen Hjelpesnekke-foringen (nr15) sjekker du ved å holde i armen (nr14) mens en kompis drar i rattet. Armen (nr10) på andre siden er styrearmen som sitter i styresnekken, samme måte her men kjenner du slakk her strammer du skruen jeg har pilet på denne tegn Jekk opp bilen så mye at hjulene er avlastet før du begynner og ikke stram mer enn en1/4runde av gangen på snekka, du kan med fordel bevege slakken på rattet mens du strammer inn snekkeskruen. Men ville jo sjekket over resten av forstillingen også. Kan jo være dårlig foring, bærekule ell endeledd også Godt tips, du ser rekkefølgen i stagene så det er bare lete seg fra hjul til hjul om ikke hjelpesnekke eller styresnekke gir deg no.... Lykke til
Roger Rabbit Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Takk for detaljert og utfyllende svar, hjelper mye Skal bruke dette når bilen kommer ut av vinter dvalen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå