Gå til innhold

SOLGT kan slettes


Syse
 Share

Anbefalte innlegg

1998 320iA cab.

155'000 km

65'000 kr, inkludert omregistrering og årsavgift til bimmersmedlemmer!

924 44 479

Bilen må sees for riktig inntrykk!

NB: Bilen selges med delvis defekt kalesjestyring samt mindre feil i girkasse. Feilene beskrives nærmere under. Her er det mye å hente for folk som har tilgang til verksted/er flinke til å skru.

5wu81kd9hvm37cc20urp.jpg

9j9l96yd0xcp34cd80u0.jpg

Bilen har vært påkostet STORE summer i mitt eie, og av tidligere eier.

Jeg kan nevne:

- Med unntak av dørene er hele bilen lakkert i 2011. Skjermer og bagasjeluke + div. er skiftet. Dette på grunn av tilløp til rust.

- Bilen er bruktimportert og derfor inspisert for tidligere kollisjonsskade, ingen tegn funnet.

- De fleste understellsdeler er skiftet ut. Støtdempere, fjærer, foringer, bærearmer, stag, div skiver/skruer osv.

- Alt av bremsedeler er nytt, væske, skiver, klosser og kaliptere.

- Understellet er vasket, sandblåst og tectylert hos Tønsberg Antirust(ja, dette var dyrt).

- Den ytre kalesjen med rute er ny i 2012*

- Mange interiørdeler er skiftet ut: ratt, girspak, håndbrekk, matter, cdspiller osv.

- Servicer er blitt tatt(servicehefte), og sist ble tennplugger også skiftet.

- Nytt batteri

- Originale m-sport felger er nyrestaurert og påmontert spikk nye dunlop dekk

- I tillegg er maaange andre "duppeditter" skiftet ut etter ønske om strøken bil

Utover dette har bilen:

- Automatgir*

- Helautomatisk styring av cabriolet*

- Skinninteriør i meget god stand

- Stor stereo, 10 høyttalere

- Ny lakk

- Vindavviser(illustrert på øverste bilde)

- Original M-pakke

- Sommer/vinterhjul på alufelg

- Ny Blaupunkt cd-spiller

- Det er ingenting å utsette på motor. Den starter hver gang og går veldig stille og fint.

- ++

* Kalesje:

Etter at kalesjen ble byttet hos et enkeltmannsforetak, klarte denne fyren å ødelegge den elektriske motoren som styrer lokket over kalesjen når den er sammenlagt. Det kreves også noe montering av deler i framkant av kalesjen. Bilen har vært til feilsøking hos BMW og de har vedlagt en svært utfyllende rapport med bilder.

Pris på nye deler er fra de i underkant av 10'000 kroner (uten rabatter) og dette er inkl. den elektriske motoren samt airbagmatte. Selve arbeidet var vanskelig å si noe om da det ikke fantes fast takst på dette. Kalejsen kan fremdeles styres manuelt, naturligvis.

*Girkasse:

Girkassen har en feil ved at den "slurer" rett etter girskiftet fra første til andre gir ved hardt pådrag når girkassen er varm. Dette er diagnosert hos BMW. Da BMW prøvekjørte bilen, fant de "ingen feil". Men jeg har hele tiden ønsket å få den i strøken stand, derfor har dette irritert meg. Bilen er fullt kjørbar slik den står.

AutoTrans, spesialist på automatgir, mener dette kan være en ødelagt klutsj i girkassen og anslår delekostnaden til rundt 600 kroner. Dette har ikke blitt utbedret da jeg ikke har tatt meg råd til å ta girkassen ut av bilen.

Jeg kan, til tross for dette, tilby et ryddig og ærlig salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-tech rundt hele - står også på utstyrslisten. Fangerene er ikke byttet, men er lakkert opp.

Med tanke på utstyr, nye deler og generell stand - minus nevnte feil; ønsker jeg 85'000 for hele butikken med alt tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...