Gå til innhold

vannlekasje e46


magnusl
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 99 e46 320 sedan som nå har begynt å lekke vann inn i kupèen. Noen som har erfaringer fra det tidligere?

Det er så å si umulig å se hvor det kommer fra. Det legger seg på gulvet med førersetet og gulvet bak førersete. Ingenting på høyre siden. Det kommer såpass at det flyter på gulvet.

Det ser dog ikke ut som det kommer noe inn om bilen står parkert så den heller mot høyre. Når jeg i natt sto slik jeg pleier, heller den litt mer mot venstre.

Trodde først det kom gjennom førerdøren, men etter å hatt av dørtrekket forrige helg og spylt med hageslange overalt såg det ikke ut som det var der det kom i fra.

tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lignende problem med at vann kom inn så og si i alle dørene mine. Da var det den svarte "plastfolie" tingen inni dørene som var løs helt nede. På grunn av det kom det vann inn og rente ned i fotbrønnen.

Fyrte masse sikaflex i mellom og fikk tettet det. Ganske lett å fikse vist det er der. Bare til å ta av dør trekket. Var vel rundt 5 tox skruer + klipps får å få den av.

Vist ikke der, kan det være lurt og se rundt på pakningen i dørene/dreneringslist over døren. Men det skal være lett og se om du har spylt døren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først det var den svarte "plastfolie" tingene i døren fremme, da den hadde en liten rift rett forran ene hullet inn i døren. Tettet det godt igjen med pakningsstoff eller hva det var. Pakningene i dørene var helt fine også. Det er ingen tegn til lekkasjene i døren rett og slett.

Så hvor alt det vannet kommer fra skjønner jeg ikke. Første gang jeg merket det, forrige uke, da var det helt hinsides mye vann. Forstår rett og slett ikke hvor alt kan komme fra. Alle vinduer er helt tette, dørene godt smelt igjen, takluken er tett. Det er ingen tegn til vann noen steder utenom på gulvet på førersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at du kan sjekke klippsene i dørene (dem rundt dørtrekket). De skal ha en paknings ring. Vist den er vekke eller er veldig flat ville jeg prøvd å bytte den. De har en tildens å lekke vann. Men det er ikke sank om så mye, men over lang tid kan jo det bli en del.

Dem er billig å kjøpe. Hadde faktisk litt problemer med at mine lakk gjennom vann.

Det er all erfaring jeg har med vann i bmw :P

OG jo, jeg vet at under stoffet i fotbrønnen skal det være en gummi prob, en slaks dreneringnippel. Vist den er vekke, vil det komme mye vann inn under forbrønnen når man kjøre (og det kan bli mye vann). Min hadde falt av så jeg kjøpte en ny. Brukte varmeovn, svamp og en hau med aviser for å få vekk vann. Var sikker neste 2 liter om hadde kommet inn.

Eneste er at jeg er usikker om det er en slik propp framme.

Vist du stikker hode under bilen skal du kunne se dem, i værtfall under forbrønnen bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ingenting når jeg kjører. Det er kun når den står i ro i regnet.. Og det skal ikke være dørene slik det ser ut..

Skal opp på verksted hvor en kompis jobber etter jobb, så skal de se kjapt på det. Forhåpentligvis finner de ut noe lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det. Bare til å spyle mye på det og se om det dukker opp vann på gulvet?

La forresten merke til at mattene var tørre på oppsiden i dag, da det ikke var så mye at de fløt over, men det var en våt flekk oppå matten der bremsepedalen er. Om det betyr noe vet jeg ikke though...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kommer inn vann der, bak pedalene, da kan det jo også være lekasje i frontrute.

Jeg ville ryddet bilen tatt ut matter,

Tatt med meg en lommelykt og kjørt bilen gjennom en vaskeautomat da kan du kanskje se hvor det kommer inn vann.

Etterpå spylt vann på enkelt steder for å finne ut nøyaktig. Sikkert mange andre løsninger men det har hjulpet meg noen ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå testet dreneringen forskjellige steder.

Tømte vann gjennom alle de 4 dreneringshullene til takluken, og da kom vannet ut på sin respektive plass med hjulene. Såg ikke ut til at noe kom inn noen sted. Testet også de 2 med frontruten/panseret og de gikk det også gjennom på. På førersiden gikk det riktignok litt tregere gjennom, men det såg ut til at alt gikk gjennom...

tok også av den låseknappen til teppet bak førersetet, og det var det myyyyye vann under der. Tok da ut proppen som er under bilen ca rett under passasjersetet på førersiden. Da kom det en god del vann ut. Mye av det ser ut til å ha trekt seg inn i skumgummien eller hva det er inni der, så alt ville ikke så lett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting å gjøre, demonter deksler der du trur det kommer inn. Få noen til å spyle på bilen mens du sitter inni å ser/kjenner. Vannlekkasje er et helvette å finne ut av. Demonter det du kan til du ser lekkasjen. En lommelykt er lurt å bruke så du ser gjenskinnet i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...