Gå til innhold

Hjelp!! Monterer E30 320i mellomaksel, passer jo IKKE!

BilBruker
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har et prosjekt der jeg monterer en M50 med M20 girkasse i en E30.

Bilen ble kjøpt uten motor/gir. Mellomakslingen lå løst inni bilen, og jeg byttet lageret før jeg monterte den sammen igjen.

Idag skulle jeg montere mellomakslingen, MEN.. Et lite problem...

Det ble for kort når jeg monterte den først, så prøvde jeg å løsne den midt på og justere den "ifra hverandre" for å få det til å passe.

Endte bare opp med problemet at kulelageret hviler på splinsa, ikke der hvor den skal sitte.

+ hullene til lageret er ikke like bredt som på karosseriet (det nye opphenget er for smalt, ca 0.5/1cm)

Noen som kan hjelpe meg? Er desperat..

Til info, så kjøpte jeg lageret fra Tyskland via ebay. Det var til "alle E30'er".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom aksel lageret er forskjellig på preface og facelift e30.

Hullavstand er strørre på preface enn på facelift så du må ha lager til en preface.

Ja, det kan hende. Bestilte (desverre) ganske tidlig, og hadde ikke fått med meg alt av info før jeg bestilte denne.

Du har nok 325i aksling (kortere) og 320i girkasse.

Ja, jeg har komplett 325i understell. Stod en 325i motor i, så ble denne byttet til 320i motoren når forrige eier kjøpte den.

Så kjøpte jeg bilen uten motor, og da lå mellomakslingen inni bilen. Lageret og alt så ikke helt bra ut, og alt var veldig dårlig montert sammen. Så jeg regnet med at det bare var fikla med.

Men men..

Så jeg må altså ha en M20B20 mellomaksling og eventuelt preface lager?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...