Gå til innhold

Min E34 525tds har noen feil som må fikses


jedimindtriks
 Share

Anbefalte innlegg

Så for ikke så lenge siden begynte bilen min å oppføre seg rart.

car in question :

shkrpmovmk93shflymym.jpg

"turboen gikk". Med andre ord, merker 0 effekt fra den og den lager en hvine lyd som er mye høyere enn normalt, lest et annet sted på forumet at det ikke sikkert er selve turboen som faktisk er gåen så tenkte jeg skulle spørre her før først før jeg bytta ut turboen. (har en ekstra).

Hva burde jeg sjekke ut her? evt om noen har hatt lignende problem før og hva må til for å bytte en turbo?

Har også en annen feil, og det er hvis jeg fyller for mye på tanken, så kommer det ikke diesel frem til motoren om bilen står over natta. (må pumpe på gasspedalen i 2-5 minutter før jeg kan starte.

Denne feilen vet jeg absolutt ingenting om, så vet ikke hvor jeg skal begynne for å problemløse.

c.k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av luftfilterboksen og røret til denne, så kjenner du om det er slakk i lagrene/altså tar tak i den vesle akselen med en "propell" på i turboen, og drar den opp og ned, samt inn og ut. Er det stor slakk det er det bare å få byttet. Jeg er rimelig sikker på at turboen din er gåen.

2. Høres ut som noe feil med dieselpumpa, evt fødepumpa i tanken. Angående dette ville jeg hørt med TRF-racing. Han kan de motorene der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...