325ti Skrevet Mars 2, 2012 Skrevet Mars 2, 2012 Nå har jeg leita endel på forumet og finner egentli ikke noen kjempegode tråder om topic. Noen som kan hjelpe og finne noe god literatur om temaet eller har en god oppskrift på holdbare 400 hest. Mulig jeg ikke leiter godt nok også. søker på...ja ......m10 turbo. M10 b18 er utgangspunktet. Skal prøve og holde et vist budjsett, og det jeg lurer mest på er vell egentli vilke topper,råder,kammer osv som blir brukt. Har skjønt det slik at disse m10'ene liker trim og er effektglade med mye "originale" deler så lenge en har god kontroll på tenning og bensin. Tips,triks og gode råd mottas med takk God helg=)
jorg1s1 Skrevet Mars 2, 2012 Skrevet Mars 2, 2012 Her har du specs på gamlemotoren til en kompis: viewtopic.php?f=14&t=199194&hilit=m10 Den hadde gått i 10 år med dette oppsettet uten feil... Vis med en annen BMW her i landet med ettermontert turbo som har holdt så bra M10 er skuddsikre motorer og veldig flotte til budsjettsbygg, siden de er firesylindret med 8 ventiler - altså trenger du mye færre deler enn f.eks en 24v rekkesekser, noe som gjør det mye billigere å bygge. Vil anbefale deg datasprut og få dette ordentlig mappet, mye av holdbarheten ligger nok her og det vil ikke bli det samme om du velger turbochip i stedet.
325ti Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Skrevet Mars 2, 2012 Data sprut er et selvfølge så klart. Takk for linken=)
Morty999 Skrevet Mars 2, 2012 Skrevet Mars 2, 2012 hva gir du for en komplett m10b18 med turbo? går pr dags dato på 1,1 bar på e85. effekt er ukjent men funker ok. står i en e28 nå går med audi s2 dyser, justerbar btr, 535lmm på org hjerne og det funker knall
Mikael-B Skrevet Mars 2, 2012 Skrevet Mars 2, 2012 Som Morty nevner her, så holder det lenge med andre dyser (M3 dyser kan også holde opp til rundt 300hk hvis jeg ikke husker feil), justerbar regulator og 535 LMM. Men en tilpassa chip kan også være lurt. Du trenger ikke røre veiv, stempler eller råder, men kan være en god ide å o-ringe blokk og få nye pakninger, da den originale toppakningen ikke liker trykk så veldig godt (blåste en av mine på 0,6 bar..) Bredbåndslambda kan være lurt.
325ti Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Skrevet Mars 2, 2012 Skal starte på en jeg har selv Morty, men takk for tilbudet. bredbandslamnda og sprut ligger i planene. men alle de andre triksa er greit og lære seg om. tåler bunn såpass altså`? Pianotråd på orig pakning er egentli det jeg ser for meg. så det er jo god sort=) Mener og ha hørt noe om der er to veivaksler til desse. en swap gjør den til en 2 liter. true or false?
325ti Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Skrevet Mars 2, 2012 pris da Morty? sånn for nysgjerrighetens skyld...;P
325ti Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Skrevet Mars 2, 2012 Hvor lenge golder original innsuget med btw? Ser mange velger og bruke "custom" innsug på desse.
Morty999 Skrevet Mars 2, 2012 Skrevet Mars 2, 2012 Som Morty nevner her, så holder det lenge med andre dyser (M3 dyser kan også holde opp til rundt 300hk hvis jeg ikke husker feil), justerbar regulator og 535 LMM. Men en tilpassa chip kan også være lurt.Du trenger ikke røre veiv, stempler eller råder, men kan være en god ide å o-ringe blokk og få nye pakninger, da den originale toppakningen ikke liker trykk så veldig godt (blåste en av mine på 0,6 bar..) Bredbåndslambda kan være lurt. får ikke chip til gamle l-jetronic. 535 lmm er IKKE bolt on, den må justeres og tilpasser dyser som er satt inn osv. vi har holdt på i flere dager å "mappet" denne for å få det bra. kom med bud på den. skal snart ut av e28 for å montere 535 motor =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå