Beamer Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 Har et meget irriterende problem med min E38 740IA. Den stopper helt plutselig, veldig momentant som et tenningskutt, når som helst, kald eller varm motor, tomgang eller i fart. Av og til starter den med en gang igjen, noen ganger ikke. Da må jeg vente lenger før den fyrer. Har skiftet både veiv-, og kamsensor. Tok av kontakten på bensinpumpa når den gikk nå for å høre hvordan den stoppet da, men det var ikke på samme måten, så da regner jeg med at det ikke er pumpa som holder på å ta kvelden. Noen glupe hjerner som har ideer/erfaringer? Kjente problemer med E38/M60 V8?
S.Hafsmo Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 tatt diagnose på bilen? Får du ingen feilmeldinger i dashen når dette skjer?
Kjell Z3 Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 Min bror hadde lignende problem med sin Audi 100, kunne av og til kinne og kinne uten antydning til å tenne, så kunne den plutselig starte som om alt var tipp topp, og kunne virke fint i flere dager for så å slutte å tenne igjenn. Det viste seg å være jordingskabel som gikk fra motor til karosseriet som var løs, skruen hadde skrudd seg nesten helt ut. Du kan jo sjekke det på din siden det er både enkelt og helt gratis. Håper du finner ut av problemet ditt.
Beamer Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Skrevet Mars 4, 2012 tatt diagnose på bilen?Får du ingen feilmeldinger i dashen når dette skjer? Har tatt diagnose selv ja, men det kommer ikke opp noe etter at den har stoppet. Det kommer ikke opp noe i displayet akkurat da, men har den Trans.Failsafe prog feilkoden hele tiden.
Beamer Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Skrevet Mars 4, 2012 Min bror hadde lignende problem med sin Audi 100, kunne av og til kinne og kinne uten antydning til å tenne, så kunne den plutselig starte som om alt var tipp topp, og kunne virke fint i flere dager for så å slutte å tenne igjenn. Det viste seg å være jordingskabel som gikk fra motor til karosseriet som var løs, skruen hadde skrudd seg nesten helt ut. Du kan jo sjekke det på din siden det er både enkelt og helt gratis. Håper du finner ut av problemet ditt. Takker for tipset, skal sjekkes!
øyvind bp Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Sjekk om det er olje rundt pluggene. Kjent problem at disse lekker olje fra den indre toppdekselpakningen og ned rundt pluggene. Det fører til feiltenning og stans i noen tilfeller. Forhåpentligvis har ikke coilene røket enda.
Beamer Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Sjekk om det er olje rundt pluggene. Kjent problem at disse lekker olje fra den indre toppdekselpakningen og ned rundt pluggene. Det fører til feiltenning og stans i noen tilfeller. Forhåpentligvis har ikke coilene røket enda. Ja det er ikke usannsynelig..skal få sjekket det også.
Ballder Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Kan det være en kontaktfeil i startsperre systemet tro?
Beamer Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Kan det være en kontaktfeil i startsperre systemet tro? Mulig. Det er en kurs som drar noe voldsomt med strøm når bilen står..og når jeg tar ut den sikringen vil den ikke kinne og jeg kan ikke låse opp og igjen..så det kan være et eller annet med det systemet.
Beamer Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Da er "Hamann" oppe å går igjen Var feil på 7 av coilene, så da flyttet jeg over alle coilene fra 3literen jeg har stående, og siden har den fungert Men nå er det girkassen som kødder, så jeg er vel ikke ute av den onde sirkelen..
Beamer Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Trekker tilbake forrige innlegg. Startet bilen etter at den har stått i 3 dager, og den gikk i ca 5min på tomgang før den stoppet..akkurat som før. Tok diagnose selv og får feil på Ignition på alle sylinderene, feil på Knock Sensor 1, og Ignition Valve på sylinder 2. Er jo ikke sikkert det er noen av delene som forårsaker at den stopper..så da er jeg like langt. Har prøvd å ta av kontaktene til bankesensorene, men stopper på samme viset da også. En defekt dyse skulle vel heller ikke gjøre at den stopper i tide og utide.. Det med girkassen var at hjernen var full av vann pga at jeg har tatt av dekselet til hjernene noen dager, og da gikk dreneringen i panseret rett i girkassehjernen Men den funker igjen etter tørking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå