Fliid Skrevet Mars 4, 2012 Skrevet Mars 4, 2012 Er ingen overvåkning på overtrykk i toppen på M52 motor. Så varsellampe kommer ikke ved tett veivhusventilasjon. Høres ut som dere er på "jakt" etter og konstantere at veivhusventilasjonen er tett uansett. Er ikke så ofte den er tett. Oppskrytt problem. Tar du av oljepåfyllingslokket og det ikke kommer en høy plystrelyd, så tut å kjør uten å være bekymret.
sufii Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Skrevet Mars 4, 2012 Tok av oljepåfyllingslokket imens bilen gikk på tomgang, og eneste som skjedde var vel at bilen begynte å fuske litt, og det kom ingen lyd nei.
jojr Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Byttet på min M52B20 og der var det utrolig mye dritt i røret fra toppen og ned til ventilen. Var litt nysgjerrig så delte opp den gamle veivhusventilen for å se litt hva dette var. Men der var det egentlig ikke så ille det lå ett tynt lag med herdet olje, men det som kanskje ikke er helt riktig var at den var helt tørr innvendig, ville tro at det var litt fuktig etter olje som går igjennom men er kanskje helt på viddene nå. Det var trangt men om man har litt tid og tålmodighet var det en grei sak å bytte. Jeg byttet alle slanger men ikke peilepinne røret, tok det av og renset det
sufii Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 Tror mest sannsynlig jeg ikke har tett veivhusvent., men tenker å ta av rør og peilepinne å rense det for dritt. Tviler på at det er mulig å rense selve ventilen?
gullsakar Skrevet Mars 6, 2012 Skrevet Mars 6, 2012 tror ikke det går å rense ventilen nei... og i tilfelle måtte du demontert den og da er det for dumt å ikke bytte for det er jo halve jobben.. pluss at slanger og koblinger kan være litt morkne og du kan ende opp med å knekke slangekoblinger under demontering.. Bytt alt eller gi balla å kjør ivei.. PS; tar du ut peilepinne fra bunnpanne må du bytte o-ring sies det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå