Gå til innhold

M30 turbo


Peders-
 Share

Anbefalte innlegg

hei, skal til og begynne på et turbo prosjekt. og leter egentlig berre etter tips og pekepinner om hvordan det er best å bygge og va som er best. det er mitt første turbo bygg så eg treng litt veiledning:) det er en m30b35

Takk for eventuelle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg ville ha gått så langt å sagt, ta deg en halv dag eller hel på google og les litt. Se om du skjønner deg på noe, prøv å lær litt. Det er en del som skal gjøres for å turbolade en sugemotor. Litt mere stress enn å sette på k&n filter.

Som gutta over meg nevner. Hvor mye penger/tid har du å bruke`? Har du satt opp budsjett. Har du tenkt på andre ting enn selve turbo kittet?

Kjøling/bensin system?

Bensin/e85?

Turbo størrelse?

Original motor/forsterket/overhalt?

Kasse?

Clutch?

Diff?

osv

osv

osv

+++

Et tips er å google motortypen din og turbo og se hva andre har gjort, åssen sprut de har bruk. Så les om forskjellige sprut evnt spør på forum. Se hvem har bra/dårlig tilbakemeldinger. Så spørr om mere konkrete ting.

Jeg er også som deg og alle andre, spørr ting på forum, men er greit å ha litt bakgrunn/grunnleggende. Det er klart, alle begynner et sted, men prøv å les gjennom en prosess som andre har gjort med din type motor. Det er meget lærerikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...