Wangsmo Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Har som planer til å begynne å pusse ned diverse rust på e39 prosjektet mitt, og har da noen spm. til dere mer erfarene "guruer" som er her på bimmers. Hvilket sandpapir burde jeg bruke i mm? -hørt mange forskjellige svar så lurer på deres mening selvfølgelig Noen tips ang. sparkel, hva type jeg burde bruke..og ting som burde påføres. (skal fjerne diverse rust og ikkje nedpusse heile bilen) og som "fattig" student hvor er det billigst å kjøpe ifra . tips og råd ang. nedpussing mottat med takk Har virkelig ikkje peiling innen dette feltet, er mer eletronikk person. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Har som planer til å begynne å pusse ned diverse rust på e39 prosjektet mitt,og har da noen spm. til dere mer erfarene "guruer" som er her på bimmers. Hvilket sandpapir burde jeg bruke i mm? -hørt mange forskjellige svar så lurer på deres mening selvfølgelig Noen tips ang. sparkel, hva type jeg burde bruke..og ting som burde påføres. (skal fjerne diverse rust og ikkje nedpusse heile bilen) og som "fattig" student hvor er det billigst å kjøpe ifra . tips og råd ang. nedpussing mottat med takk Har virkelig ikkje peiling innen dette feltet, er mer eletronikk person. 1.Rust fjerner du med ei negerkuse, sørg for å få slipt vekk alt. Påfør så syregrunning/evt zinkbasert rustkiller-grunning. 2. Sparkel: Der du skal ha tykkere lag enn en milimeter må du bruke glassfibersparkel, evt kjemisk metall på vibrasjonsutsatte steder(vanskeligere å slipe) 3. Finsparkel bruker du på den øverste millimeteren for å få det jevnt (tjukke lav av finsparkel sprekker) 4. Sparkel sliper du ned med 120/240 (avhengig av hvor grovt du har lagt sparkelen på), og så fører du på et par lag med sprøytesparkel, og slipper ned alt med 400 og til slutt går over med 800 vått til slutt. For å spare tid kan du slipe ned glassfibersparkelen så jevn så mulig, for så å føre på litt finsparkel, også jevne ut flaten med denne. Alt du trenger får du kjøpt på biltema. Det ideelle er 600 våt å slipe ned med til finish, men det kan du kan bruke 400 først og 800 etterpå i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wangsmo Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2012 Har som planer til å begynne å pusse ned diverse rust på e39 prosjektet mitt,og har da noen spm. til dere mer erfarene "guruer" som er her på bimmers. Hvilket sandpapir burde jeg bruke i mm? -hørt mange forskjellige svar så lurer på deres mening selvfølgelig Noen tips ang. sparkel, hva type jeg burde bruke..og ting som burde påføres. (skal fjerne diverse rust og ikkje nedpusse heile bilen) og som "fattig" student hvor er det billigst å kjøpe ifra . tips og råd ang. nedpussing mottat med takk Har virkelig ikkje peiling innen dette feltet, er mer eletronikk person. 1.Rust fjerner du med ei negerkuse, sørg for å få slipt vekk alt. Påfør så syregrunning/evt zinkbasert rustkiller-grunning. 2. Sparkel: Der du skal ha tykkere lag enn en milimeter må du bruke glassfibersparkel, evt kjemisk metall på vibrasjonsutsatte steder(vanskeligere å slipe) 3. Finsparkel bruker du på den øverste millimeteren for å få det jevnt (tjukke lav av finsparkel sprekker) 4. Sparkel sliper du ned med 120/240 (avhengig av hvor grovt du har lagt sparkelen på), og så fører du på et par lag med sprøytesparkel, og slipper ned alt med 400 og til slutt går over med 800 vått til slutt. For å spare tid kan du slipe ned glassfibersparkelen så jevn så mulig, for så å føre på litt finsparkel, også jevne ut flaten med denne. Alt du trenger får du kjøpt på biltema. Det ideelle er 600 våt å slipe ned med til finish, men det kan du kan bruke 400 først og 800 etterpå i stedet. Takk for ett veldig bra og detaliert svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå