sufii Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Ja, da har mest sannsynlig starteren på bilen min sluttet å fungere. Startet av og på bilen ganske fort etterhverandre, siden jeg hadde korte stopp, men det har vel ingenting å si. Også da jeg skulle starte den senere på kvelden, så gikk starteren bare rundt, prøvde med startkabler, men da gikk bare starteren raskere rundt. Er vel starteren som har tatt kvelden ? Og noen som har en DIY på dette? Og dersom det er noen som har en liggende så vennligst ta kontakt, det er snakk om en BMW E39 M52b25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Startmotoren går rundt men den dreger ikke motorenrundt? Eller går motoren rundt også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2012 Er bare startmotoren som går rundt, Kommer bare en høy hyle lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Så det er innslaget som ikke virker med andre ord!? Prøvd å knatte den litt med en hammer e.l? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 Kom ikke så godt frem med hammer, når starteren ligger under innsuget. Men prøvde og det fungerte ikke. Men prøvde å komme frem til starteren idag, og da jeg skulle demontere mutteren som er på strømkabelen, knakk en del fra starteren, så den må byttes uansett nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Ledningene sitter på innslaget. Så du kan fortsatt kjøpe nytt innslag. Men siden det knakk, så har du ikke mulighet for og få pant i det gamle innslaget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 Innslaget? Er ikke nødvendig å bytte ledninge, sitter bare en del av starteren på ledningene, er bare å holde bakdelen å skru av muttern, men vanskelig å komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Rød ring er innslaget. Dette kan byttes separat. Kan få pant på denne delen når du leverer den til de du kjøper innslag av (om den er hel), på lik linje med hele strateren med påmontert innslag. Det er rimeligere og bytte kun innslag enn hele starteren. Om tennene på starteren og lageret virker tilsynelatende i orden, så er det jo ingenting å lure på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 Aha, den skruen som stikker ut fra innslaget er den som har knust. Og har allerede fått tak i komplett starter til en billig penge, får ikke til å bytte den bare. Vurderer å skru av innsuget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 Problemet var at ene skruen på starteren hadde løsnet og forsvunnet, og det hadde ført til at starteren ble dyttet litt ut, men var forsent da jeg fant ut av det, for da var den allerede knus ved + polen. Rart at skruen kan forsvinne på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå