BmOle Skrevet Mars 10, 2012 Skrevet Mars 10, 2012 Hei! Siden jeg ikke fant noe på google, eller bimmers ser jeg meg lei av og lete og spør her! Jeg har en 525 E34, som jeg lurer på om jeg skal bygge om til elektrisk radiatorvifte.. Viften kommer jeg til og finne i fra skrotet, altså en annen bil. Jeg håper på og finne en elektrik radiator som passer greit på dekselet bak radiatoren med litt modding. Hva er Fordeler/Ulemper ved og gjøre dette? Hvordan gjør jeg det med termostatbryter ? Hvilken temperatur bør det være før brytern slår inn ? Og hvor bør jeg ta strøm fra, lage egen krets via sikringsboksen? Noen som har gjort dette før eller har noe peil?
hao Skrevet Mars 10, 2012 Skrevet Mars 10, 2012 Ikke for å være frekk, men hvorfor har ikke ingeniørene til BMW tenkt på det da? Vifta med en fungerende viskose-kobling er jo bra det.
Azeton Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Fordelen er at du slipper at motoren drar rundt ekstre vekt. Jeg har bryter som slår inn på 92grader som er skrudd i radiator. Har tatt strøm fra + i motorrom, sikring og rele. Er like lett som å dusje med gips
BmOle Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Skrevet Mars 11, 2012 Fordelen er at du slipper at motoren drar rundt ekstre vekt. Jeg har bryter som slår inn på 92grader som er skrudd i radiator. Har tatt strøm fra + i motorrom, sikring og rele. Er like lett som å dusje med gips Takker for svar!
hao Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Fordelen er at du slipper at motoren drar rundt ekstre vekt. Jeg har bryter som slår inn på 92grader som er skrudd i radiator. Har tatt strøm fra + i motorrom, sikring og rele. Er like lett som å dusje med gips Motoren drar jo ikke på noe vekt så lenge viskosekoblingen er så kald at den ikke trenger å gå rundt. I alle fall minimalt. Derimot krever en elektrisk vifte full kraft når den starter.(Fra dynamo som drives av motor)
Fliid Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Den er vel stort sett delvis innkoblet. Skal ikke mye temperatur til før du kjenner det er mer motstand enn ved kald.
Azeton Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Fordelen er at du slipper at motoren drar rundt ekstre vekt. Jeg har bryter som slår inn på 92grader som er skrudd i radiator. Har tatt strøm fra + i motorrom, sikring og rele. Er like lett som å dusje med gips Motoren drar jo ikke på noe vekt så lenge viskosekoblingen er så kald at den ikke trenger å gå rundt. I alle fall minimalt. Derimot krever en elektrisk vifte full kraft når den starter.(Fra dynamo som drives av motor) Hvor ofte går den elektriske vifta?
Fliid Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Skal være så frekk og svare for hao. Den viften går aldri så lenge du ikke står på tomgang. Så enkelt er det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå