Gå til innhold

Motorkoblet radiatorvifte VS elektrisk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :D

Siden jeg ikke fant noe på google, eller bimmers ser jeg meg lei av og lete og spør her!

Jeg har en 525 E34, som jeg lurer på om jeg skal bygge om til elektrisk radiatorvifte..

Viften kommer jeg til og finne i fra skrotet, altså en annen bil.

Jeg håper på og finne en elektrik radiator som passer greit på dekselet bak radiatoren med litt modding.

Hva er Fordeler/Ulemper ved og gjøre dette?

Hvordan gjør jeg det med termostatbryter ?

Hvilken temperatur bør det være før brytern slår inn ?

Og hvor bør jeg ta strøm fra, lage egen krets via sikringsboksen?

Noen som har gjort dette før eller har noe peil? :)

Skrevet

Ikke for å være frekk, men hvorfor har ikke ingeniørene til BMW tenkt på det da?

Vifta med en fungerende viskose-kobling er jo bra det. :?

Skrevet

Fordelen er at du slipper at motoren drar rundt ekstre vekt.

Jeg har bryter som slår inn på 92grader som er skrudd i radiator. Har tatt strøm fra + i motorrom, sikring og rele.

Er like lett som å dusje med gips :)

Skrevet
Fordelen er at du slipper at motoren drar rundt ekstre vekt.

Jeg har bryter som slår inn på 92grader som er skrudd i radiator. Har tatt strøm fra + i motorrom, sikring og rele.

Er like lett som å dusje med gips :)

Takker for svar!

Skrevet
Fordelen er at du slipper at motoren drar rundt ekstre vekt.

Jeg har bryter som slår inn på 92grader som er skrudd i radiator. Har tatt strøm fra + i motorrom, sikring og rele.

Er like lett som å dusje med gips :)

Motoren drar jo ikke på noe vekt så lenge viskosekoblingen er så kald at den ikke trenger å gå rundt. I alle fall minimalt.

Derimot krever en elektrisk vifte full kraft når den starter.(Fra dynamo som drives av motor)

Skrevet
Fordelen er at du slipper at motoren drar rundt ekstre vekt.

Jeg har bryter som slår inn på 92grader som er skrudd i radiator. Har tatt strøm fra + i motorrom, sikring og rele.

Er like lett som å dusje med gips :)

Motoren drar jo ikke på noe vekt så lenge viskosekoblingen er så kald at den ikke trenger å gå rundt. I alle fall minimalt.

Derimot krever en elektrisk vifte full kraft når den starter.(Fra dynamo som drives av motor)

Hvor ofte går den elektriske vifta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...