espenfp Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Hei Har en 96mod e39 som forige eiger har byttet seter i.. Org. er det varmeseter i bilen(usikkert om en eller begge av stolene som står i nå har varmematter) men ellers manuelltjusterbare stoler. Er noe funky med setene da f.eks passasjerstolen har tillt men ikke førerstolen Har (selvsagt..) konstant airbaglys, har ikke tatt diagnose på den men tror det har noe med dette under setene å gjøre. Er ikke umulig at stolene er fra forskjellige biler heller. - På førersetet er den store sorte kontakten koblet i setet, mens den til beltestrammeren(?) ikke er koblet til noe. Er heller ikke noen plass å koble den til som jeg kan se? - På passasjersiden er det omvendt, setet har ikke den store kontakten, men den som går til beltestrammeren er koblet til. Går ledningene til airbagsensoren(den matta som kjenner om folk sitter i setet) i den store kontakten eller i samme som den til beltestrammeren? Har bilen airbagsensor på begge sider eller kun passasjersiden? Har ikke vært borti dette tidligere så trenger litt tips
stian1990_2 Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 På sjåfør side må beltestrammeren være koblet til rett.. Du må sjekke om det er noen ledige pinner i kontakten fra bilen, som ikke er i kontakten fra setet.. Her skal isåfall beltestrammeren være.. Denne må være tilkoblet, senere må feilkodene slettes før lampa forsvinner.. Hjelper ikke og ta strømmen en halvtime.. På pasasjersiden må beltestrammer og den matta du nevnet være koblet til.. Men den matta er jo et problem, så det letteste er jo og koble forbi den.. På passasjersiden, hva er beltestrammeren koblet til? Dette må jo gå til bilen via den kontakten i gulvet på et vis.. Du må nok opp med setet, og leite etter ledningene eller kontakten.. Hvist ikke får du ikke resatt alarmene på airbag systemet.
TDV Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 kjem stolane i bilen din frå en utenlandsk bil (englisk?)? der passasjer setet er førersete og omvendt?
espenfp Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Skrevet Mars 12, 2012 Takker for svar:) På førersiden er det ikke ledige pinner i kontakten til setet, heller motsatt faktisk(setet har flere enn kontakten har). Jeg får prøve å se under teppet om det kan ligge noe der kanskje Passasjersetet har såvidt jeg ser ingen kontakt, bortsett fra den som kommer fra beltestrammeren. TDV: Ja, kan se sånn ut iogmed at kun passasjersetet har tillt Men virker også som om de kommer fra forskjellige biler mtp at kontaktene er ulike. Men altså så skal "airbag-matta" være koblet til bilen gjennom kontakten til setet, og ikke en egen kontakt, eller går det gjennom den samme som beltestrammeren? Noen her som har prøvd denne: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... pe-151401/ Nullstillingsverktøy til servicelampe som også skal kunne nullstille airbaglampen? Da kunne jeg jo f.eks koblet kontakten fra beltestrammeren til høyre kontakt i bilen eller noe sånt Har ikke fått tatt diagnose på den enda så vet ikke hva det er feilkode på, men jeg vet at det ikke hjelper å reset'e for det er prøvd Skal prøve å få tatt ett bilde av kontaktene så er det litt lettere å se.
stian1990_2 Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Beltestrammer, airbag, varmetråder, alt som går til setet går via en og samme kontakt.. både på sjåfør og passasjer side
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå