Gå til innhold

Startproblemer 318i (e36)


engern
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle ut å vaske bilen, startet opp og merket at den ikke oppførte seg normalt. Kom cirka en meter eller to før den startet å fuske og "hoppe" av gårde. Gass pedalen sluttet nesten helt å gi noen effekt. Mens bilen ruset seg opp og ned helt av seg selv. Så stoppet den helt og siden har jeg ikke fått start på den. Noen som har peiling på hva det kan være? Virker som om den ikke får bensin, men er veldig usikker.

Bilen det er snakk om er en 318i 94modell, med m43 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå byttet luftmengde måler, men det hjalp heller ikke. Fortsatt like dødt. Har prøvd og starte igjen men skjer ingenting. Startern går rundt men det er alt. Skal bensin pumpe starte å gå hvis man skrur på tenningen på disse bilene?

Kan det være bensin pumpen som er gåen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet bensin pumpen i dag, målte at den fikk strøm og hørte den starte når tenning ble skrudd på. Så da var det ikke luftmengdemålern eller bensinpumpen som var feil.

Noen som vet hva det da kan være?

Har søkt mye rundt på nett etter svar,men finner ingenting.

Kan det være coilen? Bensinfilteret? Veivsensor?

Håper noen kan hjelpe!

På forhånd: Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket at pluggene får strøm. Får gjøre det også. Er bare 2 ukers tid siden jeg byttet plugger. Har lest litt på nett å symptomene jeg hadde kan virke som gåen coil. Men det er vel mange andre ting det også kan være.

Motorrommet er helt tørt. Har ikke tatt en motorvask siden jeg kjøpte bilen. Så det burde ikke være mye fukt noe sted.

Får fortsette å feilsøke i morgen. Kom gjerne med tips. Noen som har opplevd noe av det samme som i første post å senere ikke fått start? Hva var feilen da? Trenger virkelig tips nå. Tror det kan være coil eller tett bensin filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dette problemet selv med en e36. Da jeg prøvde å starte ruset motoren seg opp på ca 3000 omdreininger så stoppet den. Jeg ble så lei av det at jeg sendte den på verksted. Der fannt de ut at det var en slange som var gåen. På luftinntaket eller noe. De hadde gått over bilen med startgass for å kontrollere slangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg se over alle slanger i dag. Jeg hadde noen sprekker på belgen ved luftmengdemålern, da oppførte bilen seg nesten på samme måte. Ruset seg opp og ned av seg selv. Den er også byttet så den bør være hel.

Siden det skjedde så brått og plutselig kan det jo være en slange som revnet eller hoppet av. Det virker veldig som om det hadde noe med luftinntak og gjøre.

Får håpe jeg finner ut av det snart.

Blir mye nye deler på den da, så noe positivt kommer det jo ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...