Gå til innhold

Kjøre med bensinpumpe direkte på batteri


termin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Bilen min stoppet plutselig etter 20 sekunder på tomgang.

Bensinpumpe releet vil for en eller annen grunn ikke slå inn, så jeg har midlertidig bare satt en ledning mellom Main relay pinen og ut til sikring 18 for da går bensinpumpen ihvertfall!

Vil dette fungere som en nødløsning over noen uker?

Tenkte å kjøre 20 mil i morra, så skulle gjerne visst om dette gikk bra eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke E36 godt, men skru opp luka over bensinpumpa og sjekk om den slår seg på da du vrir om tenninga. Evt finn to kabelstumper og tvangskjør + og minus direkte fra batteriet og se om den går. Har du et voltmeter liggende kan du også sjekke strømmen inn på bensinpumpa da du vrir om tenninga. Dette var akkurat liknende scenario som skjedde da min pumpe tok kvelden. Ofte er det elektriske problemer når ting bare slutter å virke. Og bensinpumpa er en av eller på komponent, sjelden noe midt i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangskjørte + og - til bensinpumpen idag, og da startet bensinpumpen. Fikk da og start på bilen!

Ledningen til bensinpumpa får ikke strøm, og den får heller ikke strøm i sikringsboksen!

Målte da på sikring nr 18 med nøkkelen i "on" position.

Noen som kan gi meg et hint på hvor jeg da må feilsøke etter strømproblemer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka om relèet er defekt da?

Hvis du har konstant spenning på 30 og 86 kun ved tenning så virker det som relèet er defekt iom at 85 er jord (hjernen) og 87 er til pumpa, som vil vise 0v dersom du ikke betjener relèet.

Hva skjer om du kræsjer bilen og bensinpumpa går konstant? Det er ikke spesielt trygt sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...