Gå til innhold

vikingens e30, solgt kommer ny tråd med en e21!


Vikingen
 Share

Anbefalte innlegg

går nå og venter på coilover kit =) det blir nok muligens det siste som skjer med denne på ei stund da jeg drar til nice i frankrike den 20 mai og blir da borte 4 uker og skal seile en seilbåt hjem til norge =) må spare litt penger til turen, men har gått opp i lønn nå og snart færdig med lærlingtia så blir nok full action her utover sommeren =)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja ble lagt inn med magesmerter idag mistanke om blindtarm først men har ikke funnet noe så ligger å får saker rett i blodet :P

håper på at alt er i orden og at je slipper ut igjen i morgen, men når jeg ligger her å har lite å gjøre så jobber jeg med søknad om 2,5l i bilen med turbo=)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt en forstillingskontroll på bilen det er vel 2-3 uker sida nå da men her er noen bilder fra det:

ppsf8tbgkalrjhiv1qug.jpg

2gi5kfsjf10hun4u2nuc.jpg

ugi22wyhky19px8or7xt.jpg

må ta en ny kontroll når je får coiloversa, skulle hatt camberjustering tror jeg hehe:P

og idag har je fiksa turteller speedometer, hengt opp eksosen litt bedre ordna litt småting inni bilen og sett over og lagd en liten liste over div deler je tenker å handle inn for og få bilen 100% teknisk stand, er fortsatt mye å gjøre i ledningsnettet for å få alt til å funke å være som det skal finner stadig delvis smelta ledninger osv :/

men je jobber på å gir ikke opp =)

fikk en bursda gave av dama idag, noe dårlig bilde men er en hore som kan gjøres til stol, blir fint i garasjen =)

ymsvkwq7w8tn5c5nnvkl.jpg

venter i spenning på coiloversa og tenker å trikser litt med tanker om lakk, men oransj(jagermeister) opp til der stolpene begynner så svart stolpene og taket, svarte speil og detaljer =)

ønsker meg brock b1 felger 8,5 forran og 10 bak 17" da men får se hva som skjer i vårn, har tsw venom felger som jeg kansje kjøper 2 nye dekk til så jeg har noe hvertfall

neste nå blir uansett og montere coilovere og gi bilen det stuket jeg ønsker den skal ha å den høyda jeg ønsker den skal ha.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har je gjort såvidt litt,

lagt på nye dekk på noen tsw venom felger je hadde her, skulle helst hatt brock b1 eller noe med kant men detta får duge:P

lagt på ny gummi, og dama har avbalansert ^^

k4tuj88ao0glq66uzv5y.jpg

syns det var tøft med eikene å se igjennom alle 4 felga

så ett lite bilde av bilen med sommerskoa! sku vært noe lavere foran hvertfall men det kommer når coilovere blir montert ;)

3nih2auqwf16cpuh5pha.jpg

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir meg itte nei;) håper på å få coiloverkittet og montert det før je drar på 1 mnds seiltur, kommer hjem helga før e30 meetn og vil dit selvom det ikke er mye å vise fram enda, men mye fint å se på der^^

men håpet er lakkering og godkjent turbo bygg igjennom neste vinter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våkna på lørdan till knall fint vær, vakke mye sommerføre lenger da hehe:P

z4vyc96lens8iunfrda0.jpg

men idag har det tatt seg opp att!

så ett parr stemningsbilder :

be6nayzn2fbx6k0sywl0.jpg

jhdixsopleisue5pywgq.jpg

blir nok knallfin med litt ekstra senk og kansje en infinity leppe med catkiller etterhvert=)

tok også en opprydning i garasjen og skrudde litt boble motor =)

ble litt mer kosli inni garasjen når jeg kunne gå rundt uten å hoppe å snuble i all mulig 3li0rpa16mm2gkfslt83.jpg

u1i90bgb1lp600d8m31r.jpg

boble motorn driver jeg og pakker om og skal ha den inn igjen i bobla med ny clutch, søstra mi sin:P

0rbhyvuipg3yhtzfm0cd.jpg

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har da fått coilovera og fått montert dem =)

var veldig enkelt og montere var ett forholdsvis billig sett å ble bra og stivt

skulle bare ønske det gikk ann å senke mer forran men men, er sånn ca akkuratt lovlig på det laveste så på sett å vis er jo det greit, er jo begrensa hvor mye man kan senke på norske veier her uttpå landet utta å ødlegge bilen totalt:P

kjører med 195 65 r14 nå

settet het ta technix

r6ksdgflr539jwlgtjew.jpg

xzh05dtsmtle1jdckk9y.jpg

laveste bak

1l8ifjhnqxu7b1n3zpy9.jpg

8602s0fzycr5recgr1ta.jpg

slutt resultatet rett etter, tar jo litt tid før det setter seg =)

tzxw763dpwb0al655m6n.jpg

Bilde tatt idag

gvc1t6shzvne2clv920n.jpg

som dere ser så satser jeg på noe stukaa =)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs på hva å hvor mye jeg går for, beste hadde vel vært m3 understell, men enkleste hadde vært om je fikk tak i alpina bremser kansje. usikker enda men standard m30b35 i e30 går på org bremser, referere til en modell som het 325 is=) den hadde vanlige 325 bremser å hadde samme effekt omtrent, noe mer nm i m30b35 da men. time will show :D

planlegger å bygge e30 banebil til høsten også, men ett mulig huskjøp vil kansje sinke ting litt:P

men nå erre 4 å en halv ukes ferie med seiling så da blir det hvertfall itte gjort nåe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Se her ja. Fint å se at det er liv i gamlebilen enda! =)

Solgte den vel i 05/06. Hadde unge på vei, så jeg orka ikke å rette opp feil og mangler. Ser i dag på E30 priser at det skulle jeg ikke ha gjort...

ja skulle tatt vare på den ;) vel je ska ta godt vare på den nå hvertfall, planen er lakk også videre motortrim i vintern, går tregt med lærlinglønn men er snart ferdi med den nå så =D

du har ikke tilfeldigvis ikke bilder underveis av montering av settet på fjørbenet? litt usikker på hvordan jeg skal få på alle dela.

f.eks skal denne passe inni den delen der du justerer høyden?

[ Bilde ]

joa skal ha det ett sted, kan titte litt å PM deg ;)

blir moro å se hvordan det går me den søknaden du;) hva er planen med bremser å driv

sorry seint svar men dro på seiltur 20 mai å var borte en mnd så har gått i glemmeboka å svare deg, men blir større bremser forran og org bak, planen i drivverket er vel nogenlunde org, har powerflex også må je ha spærre etterhvert =) men alt kommer annpå hva det blir med motor/turbo, m20b25 turbo eller m30b35 og evnt turbo etterhvert der å, m30b35 kan jeg sette i med org bremser hvertfall=)

tillslutt har je fått rieger infinity leppa og catkiller ble nesten litt for lavt, så må kansje justere opp en cm elns må bare se ann felg valget etterhvert, men blir nok org felger ut sommern nå :P

ipe3b7nqt0dhq55l7yzz.jpg

blir morro å få den ferdig om ett år elns :P

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...