h0ts3at Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Jeg og en kompis vurderer og bygge turbo på en M20B25 men hvilke dyser burde jeg ha ?
GoldPearl_E30 Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Jeg og en kompis vurderer og bygge turbo på en M20B25 men hvilke dyser burde jeg ha ? Litt utydelig spørsmål kanskje... ? Du må ha dyser etter hvor mye hk du er ute etter da.
martinwenberg Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Kommer jo helt ann på hvor mye hester du skal ha ut av det her. Foreksempel du kan bruke 440cc dyser, dem er god for sirka 400hk. Men du bør jo gjøre noe med tenninga og når du setter på turbo. En m20b25 skal vell klare seg på 1 bars ladetrykk med fin og rett justert motor. Bredbåndslambda er et must når du skal begynne med effekt. Smart og se hvordan motoren har det når du kjører trykk. I tilfelle du ikke veit hva bredbåndslambda er, så måler den hvor feit/mager blandingen mellom luft og bensin er.
GoldPearl_E30 Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Prøv å se litt rundt på prosjekt-forumet her, er mye bygg der som viser hva som bkir gjort Gjør ett søk via "søk" funksjonen.
h0ts3at Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Skal gjøre det Takk for svar Menne, å mye hk kan vi kjøre på original innmat ?
Frode G Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Kjøp de grønne bosch dysene som de har på ksr de er 440cc ved 3 bar, billig er de og. Det skal holde får den effekten du/ dere tenker på. Og med tanke på orginal innmat så er det like så greit at dere ikke tenker på så mye mere effekt heller. På en 6er så holder 440cc dyser med 98-99 okt til ca 440hk. Frode G
h0ts3at Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Okei, tusen takk Kommer nok til og kjøpe de visst det blir noe.
h0ts3at Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Skrevet Mars 14, 2012 noen som vet å mange nm å hester tåler ei 525 kasse sånn ca ?
martinwenberg Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Du skal ikke bekymre deg for girkassen. Den holder for 300-350hk . Hvis du tenker 300hk så er 440cc dysene noe for deg. Du bør bruke 98oktan siden du har mer komp når du presser inn luft i motoren. Samme prinsippet som en diesel motor, den "tenner" ved hjelp av diesel og luft som blir presset inni sylinderen. Dette vil skje hvis du bruker for lav oktan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå