Gå til innhold

kan slettes

Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et lite spørsmål jeg vil stille som forhåpentligvis fjerner all tvil på min side.

Jeg har sett en tråd her på Bimmers og googlet litt rundt men fikk aldri se resultat eller noen konkrete konklusjoner om emnet. :)

Det har da seg sånn at jeg fikk nylig bytta til meg en E30 som er rullemalt av forrige eier (iQ much?) #-o

Det jeg fant på forumet for å fjerne var som regel ting som fjerner alt av grunnstoffer, til og med lakk.

Så det jeg lurer på er om det finnes et produkt som kan fjerne malingen for meg uten at det går så mye utover lakken som finnes på undersiden? (et produkt som er dokumentert/bevist på akkurat dette).

Er en nydelig rødfarge på bilen orginalt. :D

Hørt mye rart om både Lynol, Aceton og Reprin. Men noen som har noen konkrete fakta og komme med på disse? Eller er det rett og slett det å investere i en helt enkel malingsfjerner som er tingen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om dette går eller ei, vet ikke hvor sterk rullemalinga er men du kan jo stå å gnukke med tynner på klarlakken en stund før du går igjennom. Lakken blir hvertfall meget matt med mye gnukking så vil anbefale en real runde med rub og polering etterpå.. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 -> Tom K. hvis den er rullemala med bengalack o.l så skal det gå greit om du kanskje først sprayer over noe tynner, som er sterkere enn det bengalacken tåler. Men, litt nedtur om han faktisk har matta ned lakken før han rulla.. kanskje noe å spørre om før du begynner? har han matta med feks 120 korning, så er ikke lakken under der så mye å ha;p

Men en skikkelig høyttrykkspyler skulle klare det greit. 170 bar, med bra vannmengde/min, så tipper jeg du kommer langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken maling som er brukt som sagt.

Går det ikke med høytrykkspyler hadde jeg prøvd med vasketynner. (brukes f.eks til å vaske lakkpistoler mm.)

Hvis du ikke må gnikke for hardt med den går det av og klarlakken blir bare litt mattere så da kan du polere den opp igjen.

Har gjort det et par ganger når vi har fått inn biler der folk har malt huset med bilen ved siden av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...