Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat kjøpt en BMW 523 E39, som jeg er superfornøyd med. Men har allerede nå etter et par dager begynt å irritert meg over den overdøvende eksoslyden. Forrige eier har skiftet sluttdelen fra orginalt til et ukjent merke.

Det jeg erfarer nå er en veldig djup basslyd som bærer veldig godt inni og utenfor bilen. Det er også "puttring" fra eksosen ved rusing, som ikke akkurat gir et veldig godt kvalitetsinntrykk.

Jeg er av typen som liker de litt stille eksosanleggene, og hadde like godt klart meg med orginalpotten. Problemet er at den ikke ser ut i en kombinasjon med en m-bakfanger. Og at jeg gjerne vil ha litt ekstra lyd ved høye turtall.

Tar da gledelig imot erfaringer og anbefalinger til en ny bakpotte.

Har til nå sett for meg en supersprint bakpotte, noen erfaringer?

Skrevet

På min 523 har jeg supersprint bakpotte. Gir en fin lyd under pådrag som så og si kun høres utvendig. Denne sto på når jeg kjøpte bilen, men jeg har montert supersprint effektanlegg på e34, og inntrykket var bra kvalitet og ikke minst bra passform så trengte ikke noe modifisering for å montere.

Så selv om den er litt mer kostbart enn simons og supersport og de der, vil jeg anbefale denne hvis du vil ha en litt diskret men bra og stilig bakpotte! ;)

Dessuten er den rustfri, eller korosjonsbestandig som jeg liker å kalle det, så den overlever resten av det orginale anlegget ditt for å si d sånn! :)

Skrevet
På min 523 har jeg supersprint bakpotte. Gir en fin lyd under pådrag som så og si kun høres utvendig. Denne sto på når jeg kjøpte bilen, men jeg har montert supersprint effektanlegg på e34, og inntrykket var bra kvalitet og ikke minst bra passform så trengte ikke noe modifisering for å montere.

Så selv om den er litt mer kostbart enn simons og supersport og de der, vil jeg anbefale denne hvis du vil ha en litt diskret men bra og stilig bakpotte! ;)

Dessuten er den rustfri, eller korosjonsbestandig som jeg liker å kalle det, så den overlever resten av det orginale anlegget ditt for å si d sånn! :)

enten er det rustfritt, eller så er det ikke. Bare å

Holde en magnet bortil potta så ser du det. Er den magnetisk er det ikke rustfritt;)

Skrevet

ja, er klar over det! men av erfaring fra både sjø og land er det ikke alltid korrosjonsfritt og lever til evig tid selv om d kalles rustfritt! :P men det varierer jo selvsagt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...