Gå til innhold

Termostat som gjør at det lekker vann ? m/bilde. 325ix e30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i dag når jeg ENDELIG trodde at bilen min var klappet og klar etter 3 måneder med restaurering var det som gjensto å fylle frostveske. I det jeg begynte å fylle trodde jeg alt var normalt plutselig hørte jeg at vannet kom ut en plass.

Der vannet kommer ut er igjennom et hull, der det ser ut som et termostat har stått. Jeg prøvde å dytte inn dette termostatet eller hva enn det er, det vil ikke inn. noen som har erfaring, eller tips om hva problemet mitt er, om jeg kan fikse det selv? evnt hva jeg kan gjøre? vil gjerne ha bilen på veien nå!

t8187tqqo6yc6u30ofae.jpg

Skrevet

Ser ut som en motorvarmer element. Vis det er det så skal det sitte en gummi ring rundt den også pleier det og sitte en brakett som holder den inne.

Skrevet

frost sprenging er en stygg sak...stått med for lite frostvæske?

Vær glad at elementet gav seg og forhåpentlig ikke noe annet

Skrevet

bilen har stått stille i hele vinter uten vann så jeg forstår ikke hvordan det kan være frost :s? men hva kan jeg gjøre for å få denne inn i igjenn ? er det bare å presse den inn ? eller må det kjøpes nytt feste?

Skrevet

Kjøp deg en ny frostplugg og sett i den.Gjør godt rent før du sette inn ny frostplugg. Selve pluggen skal slås inn i i hullet. Den vil virke for stor men skal "komprimeres" for og tette skikkli. Frostplugger får du på brage,gs koed osv. Lykke til.

Dette er så klart om du ikke skal ha motorvarmern. I så tilfelle vil jeg anefale deg og kjøpe et nytt varmeelement.

Skrevet
Kjøp deg en ny frostplugg og sett i den.Gjør godt rent før du sette inn ny frostplugg. Selve pluggen skal slås inn i i hullet. Den vil virke for stor men skal "komprimeres" for og tette skikkli. Frostplugger får du på brage,gs koed osv. Lykke til.

Dette er så klart om du ikke skal ha motorvarmern. I så tilfelle vil jeg anefale deg og kjøpe et nytt varmeelement.

Ok takk, da er vel denne delen bare og kaste :/ motorvarmer er ikke så big deal for min del :P skulle ønske jeg kunne slått den tilbake for så og få kjøre bilen min igjen xD savner den så fælt :shock:

Skrevet

Delen som er dutte ut er bare og pælme om du likevell ikke bruker motorvarmern. Du kan nok sikkert -lime- inn igjen elementet om du ønsker det. men de vil nok før eller senere komme ut igjen.

Skrevet

Da får jeg bestille en ny del, så ser jeg om jeg får tettet termostatet i hullet så jeg kan bruke bilen i helgen for å komme meg på jobb :roll: takk for svar :applause:

Skrevet

Det er ikke et hull til termostaten. det skal bare inn en frostplugg der. =) Termostaten din ligger i eget hus ved siden av innsuget ditt. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...