marcusss Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Da lager jeg ny tråd om min E34 525 IX, SELGES, 15 000 uten turbo oppsett. hvis du vil kjøpe med turbo og sprut osv så finner vi en ålreit pris. kontaktes på 93280139 MÅ BORT!!!! Bilen ble kjøpt i vinter gått 137 000 km. Helt orginal, ingen ting ekstrautstyr utenom avtagbart hengerfeste. Går veldig bra til å være 525. Det som er market blått er kjøpt. Det som er market rødt er gjort. Litt planer: INTERIØR: -Setevarmer forran -Setevarmer bak -Leselys rundt om -Farge hattehylle, stolper og tak. -Garasjeåpner ved takluke -Elektriske vinduer rundt bak -Ordne jekk+ hengerfeste i bagasjerom -M5 speedometer -Recaro delskinn seter sort -Recaro dørpaneler -Stor kjørekomp EKSTERIØR: -M5 bakfanger -Reiger sideskjørt -Reiger bakrutesenk -M5 spoiler -Reiger leppe -Sorte DE lykter -Sorte DE grøftelys -Sota blinklys KJØREKOMFORT: -Polyforinger -Justerbart coilovers -Brembo bremser MOTOR: -Wiseco lavkomp stempler -Garreth t3/t4 turbo -Kina turbogrenrør ( toppmontert) -Haltech sprut -20*6 IC usikker på lengde -13 raders oljekjøler -Bensintrykks regulator ANNET: -Ordne tåkelys(får ikke strøm) Dette har jeg fått gjort hittil: Nye felgene: Barracuda Karrizma Måtte space ut forran for å få plass, gikk fint bak! Byttet dempere bak til Bilstein med senk.
marcusss Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Skrevet Mars 16, 2012 Idag har jeg brukt dagen til å spille fotball inne på verkstedet og lakkert coupelampen på hver stolpe bak baksetene. Har også fått farget dekselene som sitter på samme stolpene. + Hattehylle. Ordnet Recaro dørpanelene som måtte limes og vaskes. Mer fotball! mens igår ble hele verkstedet ryddet og sortert. Bilen begynner å komme seg nå. Planen for morgen dagen blir å: -Fikse ferdig coupelyset -Sette på hatthylle + deksler -Lakkere taklukedeksel. -Begynne å snitte sømmer og legge inn varmekablene på Recaro bakstolene. Fikk desverre ikke tatt noen bilder på dagens økt, men legger ut noen andre bilder under;) -m
marcusss Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Skrevet Mars 16, 2012 Legger ut litt forskjellige bilder jeg finner rundt om på pc'en;) Fikk tatt ett bilde idag! Ferdig farget hatthylle og nesten ferdige stolpedeksler
tonyku Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 ka brukte du for å farge hattehylle osv?? Det lurte jaggu jeg og på
marcusss Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Jeg brukte spraylakk, men kommer til å få tak å ny hattehylle og deksler og farge det med sånn stoffarge. Vet at swisswax har noe slikt;) spraylakk løsningen er bare midlertidig løsning;) Mvh
///MPower Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 bare vanlig sort matt? ble stoffet hardt etter lakken?
marcusss Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 Brukte vanlig sort quicklakk på sprayboks. 2-4 strøk, veldig lette og tynne strøk. Mulig det må flere strøk. Ble litt stivt ja, men har ikke så mye å si for meg. Fått gjort usaklig lite denne helga med bilen, har hjulpet å byttet dempere og fjerer med en kompis. Mangler bare wiseco stempler og noen pakninger før det blir bygging av turbo. Har fått litt deler idag! -Haltech Platinum 2000 -13raders oljekjøler -Noen målere -Tennplugger -Greddy boostkontroller
marcusss Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 Dagen idag har gått bort til bytting av tennplugger. Tenkte også jeg skulle prøve sånn soppfilter (tror det heter greenfilter) istede for powerfilter. Etter bytting av tennplugger og filter gikk bilen veldig mye jevnere op tomgang. Byttet til NGK irdium plugger.
NBCustom Skrevet Mars 21, 2012 Skrevet Mars 21, 2012 har du noe mål om hvilket ladetrykk du skal kjøre på?
marcusss Skrevet Mars 21, 2012 Forfatter Skrevet Mars 21, 2012 vet ikke hvor mye jeg skal lade, har aldri byggd turbobil før så trenger litt veiledning etterhvert. Blir noen uker til Wiseco stemplene er på vei, så når de kommer tenker jeg at jeg starter med å bygge. Hva tror du kunne vært ok ladetrykk å lade på i første omgang? Mvh
marcusss Skrevet Mars 21, 2012 Forfatter Skrevet Mars 21, 2012 vet ikke hvor mye jeg skal lade, har aldri byggd turbobil før så trenger litt veiledning etterhvert. Blir noen uker til Wiseco stemplene er på vei, så når de kommer tenker jeg at jeg starter med å bygge. Hva tror du kunne vært ok ladetrykk å lade på i første omgang? Mvh
oddis Skrevet Mars 21, 2012 Skrevet Mars 21, 2012 Du bånner jo turboen når du har smidd innmat. Alt annet vil være pengesløsing Hva slags kompresjon får du med stemplene? Og kjøre på 98 okt?
marcusss Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 Skal bare ha stemplene i første omgang, regner med at det går fint? Komp. orginalt: 10. Ny komp 8 Hva er fordelene med å kjøre på 98 okt? Må jeg kjøre på det? evt. hvorfor? Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå