Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da lager jeg ny tråd om min E34 525 IX,

SELGES, 15 000 uten turbo oppsett.

hvis du vil kjøpe med turbo og sprut osv så finner vi en ålreit pris.

kontaktes på 93280139

MÅ BORT!!!!

Bilen ble kjøpt i vinter gått 137 000 km. Helt orginal, ingen ting ekstrautstyr utenom avtagbart hengerfeste. Går veldig bra til å være 525.

Det som er market blått er kjøpt.

Det som er market rødt er gjort.

to8psczfiqcnxzd6wsno.jpg

Litt planer:

INTERIØR:

-Setevarmer forran

-Setevarmer bak

-Leselys rundt om

-Farge hattehylle, stolper og tak.

-Garasjeåpner ved takluke

-Elektriske vinduer rundt bak

-Ordne jekk+ hengerfeste i bagasjerom

-M5 speedometer

-Recaro delskinn seter sort

-Recaro dørpaneler

-Stor kjørekomp

EKSTERIØR:

-M5 bakfanger

-Reiger sideskjørt

-Reiger bakrutesenk

-M5 spoiler

-Reiger leppe

-Sorte DE lykter

-Sorte DE grøftelys

-Sota blinklys

KJØREKOMFORT:

-Polyforinger

-Justerbart coilovers

-Brembo bremser

MOTOR:

-Wiseco lavkomp stempler

-Garreth t3/t4 turbo

-Kina turbogrenrør ( toppmontert)

-Haltech sprut

-20*6 IC usikker på lengde

-13 raders oljekjøler

-Bensintrykks regulator

ANNET:

-Ordne tåkelys(får ikke strøm)

Dette har jeg fått gjort hittil:

w72qq81mk4mp2srdpmpo.jpg

6plcipej8ula2s1s7v3u.jpg

Nye felgene: Barracuda Karrizma

Måtte space ut forran for å få plass, gikk fint bak!

t89d26lo5zv81eosx3b4.jpg

xckb383kmdwtctx3oe3u.jpg

wzv2h0wyb77k8y61r9y5.jpg

8xlhrsc5h8c8kykw6k8u.jpg

Byttet dempere bak til Bilstein med senk.

y21jrhihuuhv1jojg94h.jpg

Skrevet

Idag har jeg brukt dagen til å spille fotball inne på verkstedet og lakkert coupelampen på hver stolpe bak baksetene.

Har også fått farget dekselene som sitter på samme stolpene. + Hattehylle.

Ordnet Recaro dørpanelene som måtte limes og vaskes. Mer fotball!

mens igår ble hele verkstedet ryddet og sortert. Bilen begynner å komme seg nå.

Planen for morgen dagen blir å:

-Fikse ferdig coupelyset

-Sette på hatthylle + deksler

-Lakkere taklukedeksel.

-Begynne å snitte sømmer og legge inn varmekablene på Recaro bakstolene.

Fikk desverre ikke tatt noen bilder på dagens økt, men legger ut noen andre bilder under;)

-m

Skrevet

Legger ut litt forskjellige bilder jeg finner rundt om på pc'en;)

qzgu8trs9by2ua287zzj.jpg

td2v8ylym8wzfg89hqgd.jpg

Fikk tatt ett bilde idag! Ferdig farget hatthylle og nesten ferdige stolpedeksler

a5507jni1owbjvkd38wi.jpg

9e9vq7hcxkvwa8uzfz8n.jpg

2nhf7rp1u4wpunprolc8.jpg

Skrevet

Jeg brukte spraylakk, men kommer til å få tak å ny hattehylle og deksler og farge det med sånn stoffarge. Vet at swisswax har noe slikt;) spraylakk løsningen er bare midlertidig løsning;)

Mvh

Skrevet

Brukte vanlig sort quicklakk på sprayboks. 2-4 strøk, veldig lette og tynne strøk. Mulig det må flere strøk. Ble litt stivt ja, men har ikke så mye å si for meg.

Fått gjort usaklig lite denne helga med bilen, har hjulpet å byttet dempere og fjerer med en kompis.

Mangler bare wiseco stempler og noen pakninger før det blir bygging av turbo.

Har fått litt deler idag!

-Haltech Platinum 2000

-13raders oljekjøler

-Noen målere

-Tennplugger

-Greddy boostkontroller

rrj0uf3n7qbexawn8bau.jpg

jsbqd3y05jv79pg6pj67.jpg3xghanvbu1yw5d9hsl2k.jpg

Skrevet

Dagen idag har gått bort til bytting av tennplugger.

Tenkte også jeg skulle prøve sånn soppfilter (tror det heter greenfilter) istede for powerfilter.

Etter bytting av tennplugger og filter gikk bilen veldig mye jevnere op tomgang. Byttet til NGK irdium plugger.

w5q5kzwhuq7vq9z2liqc.jpg

98v3g3s90nrio4bntapf.jpg

Skrevet

vet ikke hvor mye jeg skal lade, har aldri byggd turbobil før så trenger litt veiledning etterhvert. Blir noen uker til Wiseco stemplene er på vei, så når de kommer tenker jeg at jeg starter med å bygge.

Hva tror du kunne vært ok ladetrykk å lade på i første omgang?

Mvh

Skrevet

vet ikke hvor mye jeg skal lade, har aldri byggd turbobil før så trenger litt veiledning etterhvert. Blir noen uker til Wiseco stemplene er på vei, så når de kommer tenker jeg at jeg starter med å bygge.

Hva tror du kunne vært ok ladetrykk å lade på i første omgang?

Mvh

Skrevet

Du bånner jo turboen når du har smidd innmat. Alt annet vil være pengesløsing :P

Hva slags kompresjon får du med stemplene? Og kjøre på 98 okt?

Skrevet

Skal bare ha stemplene i første omgang, regner med at det går fint? Komp. orginalt: 10. Ny komp 8

Hva er fordelene med å kjøre på 98 okt? Må jeg kjøre på det? evt. hvorfor?

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...