Gå til innhold

bytte fra automat til manuel 735 e32


bmw-520i
 Share

Anbefalte innlegg

hvilken girkasse er det som passer på min m30b35 motor girkassen som står på nå heter 22hp4. og hva salgs problemer vil jeg få med elektronikken i bilen vil girkassen gå i nødmudus og siden det har vert automat.

takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe stress å koble om automatkassehjernen til å tro at den står i Park eller Nøytral når du bytter til manuell. Så da er den eneste konsekvensen av bytte til manuell at du får en "girkassefeil" lampe lysende i dashbordet, men bilen vil fungere uten problemer.

Drivakslingen må også byttes, men det blir nesten litt stress å finne siden jeg tror ikke e32 kom med manuell kasse?

Edit:

Når det gjelder hvilken kasse, så er jeg ikke sikkert, men tror at e28 5 serien og e24 6 serien brukte M30 motorer og manuell. Mener å huske at M5 kassene fra E34 passer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e32 ble levert med manuell og men er ikke så mange av de her i norge.

er noen her inne som har bygd om til manuell men husker ikke hva han/hun kaller seg her inne.

men vis noen andre vet om hva salgs girkasse som passer så hadde det vert flott om du gadd og skrive litt :) så lenge jeg vet hva slags girkasse og drivaksling som passer klarer jeg resten selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...