Gå til innhold

Demontere navet E39


SpeedyIda
 Share

Anbefalte innlegg

Har klart kunststykket å knekke abs sensor til venstre bakhjul når denne skulle skiftes. Har fortstått det slik at den kan dores ut fra baksiden hvis man demonterer navet.

Har desperat prøvde å finne en tråd hvor det beskrives i enkelthet hvordan man gjør dette og om det er noen som kan bekrefte at jeg får til å dore ut restene av sensoren.

Er det så enkelt som å demontere den store mutteren (navflensen) er vel 36kopp. Ta av skive og demontere hjullager. Dette må skiftes så vidt jeg har fortstått?

Så hvis jeg er på rett spor så er det demontering av navflens, av med skive, av med 4 bolter til hjullager, så har jeg tilgang til å dore ut sensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart kunststykket å knekke abs sensor til venstre bakhjul når denne skulle skiftes. Har fortstått det slik at den kan dores ut fra baksiden hvis man demonterer navet.

Har desperat prøvde å finne en tråd hvor det beskrives i enkelthet hvordan man gjør dette og om det er noen som kan bekrefte at jeg får til å dore ut restene av sensoren.

Er det så enkelt som å demontere den store mutteren (navflensen) er vel 36kopp. Ta av skive og demontere hjullager. Dette må skiftes så vidt jeg har fortstått?

Så hvis jeg er på rett spor så er det demontering av navflens, av med skive, av med 4 bolter til hjullager, så har jeg tilgang til å dore ut sensoren?

Er hele ellers halv parten av sensoren står igjen???. Jeg fikk knukket på hele festeren, så stod hele sensoren igjen. Jeg gjorde ved å sprøyte masse KD-40 og brukte jeg en bitter liten ståltråd som kilte jeg inn mellom sensoren og vegggen. Jeg gjorde det rund og rund utenfor sensoren for å få all dritt som lagte seg der. Jeg brukte sponplateskrue og skruet inn. Jeg fikk dratt ut sensoren :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok desverre halve sensoren som står igjen. Har prøvde å skru inn treskrue, men endte opp med at jeg laget ei lita grop i midten der skruen gikk rundt og rundt bare. Klarte ikke å tenke så langt som å legge ei sponplate i mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde jeg også for to dager siden. Borret et hul i sensoren. Brukte masse wd40, satt inn en grisepikk og dro den ut. Den satt noe helt jævlig... Eller så kan du gjøre noe jeg gjorde på en som satt enda værre. Borret masse småhull på et par mm, tok en skrutrekker og delte den i 3 deler og derretter slapp den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...