brunsame Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Hei. Driver å vurderer å skaffe meg en m60b30 som jeg vurderer å turbo mate eller muligens kompressor.. Noen som vet noe om disse? Hvor mye di tåler og hva som eventuelt gir seg først? Takker for svar:)
Muztang289 Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Kontakt ESS og spør hva dem sier ang. den motoren? Har nå hørt rykter om at M60B40/M62B44/TU44 skal klare 411 driftsikre hk med pressa dems..
Jørgen-A Skrevet Mars 21, 2012 Skrevet Mars 21, 2012 Hvor langt er ett tau? Veldig vanskelig og svare på
hypah Skrevet Mars 21, 2012 Skrevet Mars 21, 2012 Mener noen på ppf har klart mot 700 hk på original innmat på en m62b44.. Men dette er vel et ekstremt tilfelle.. Er vel svakhet på m60 med sylinderforingene mener jeg..
SST Skrevet Mars 21, 2012 Skrevet Mars 21, 2012 Jeg ville definitivt prövd å finne meg en B40/44 motor å bygge på. Denne har så utrolig mye mere å gå på i utgangspunktet. Jeg har hatt både M60B30 og M60B40, og de kan ikke sammenlignes. Jeg var også i kontakt med ESS for montering av kompressor i denne, men bilen ble solgt för jeg kom så langt. Det de sa var at rundt 420 hk var omtrent like driftsikkert som original motor, men de anbefalte oppgradering av eksos (noe grovere, samt race kat. mener jeg) De hadde også kit til mere hester, men da måtte motoren åpnes med nye stempler osv. Vet ikke om dette hjalp, men det var nå det jeg kunne bidra med
brunsame Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 Hvor langt er ett tau? Veldig vanskelig og svare på Jada jada! var ute etter om denne motoren har noen kjente svakheter som råder osv.. Vet b40 en er en bedre motor, men har en e36 tilgjenglig der det er montert inn m60b30 motor.. Bilen starter og går, eneste som gjenstår er å bygge eksos.. Så vurderer å kjøpe den.. Derfor jeg lurer på ting om akkorat denne motoren!
hypah Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 Sylinderforinger er vel svakhet... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
hypah Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 Løsner men ta det med ei lita klype salt, er ikke helt sikker på det her Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
brunsame Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 Såppas ja? Hmm.. Janei får tenke litt på det da!
hypah Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 Mener det er det jeg har hørt men er vel en som har bygd på disse motorene nå så noen vet nok mere sikkert, sjekka ppf da? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
anderse36 Skrevet Desember 28, 2012 Skrevet Desember 28, 2012 Såppas ja? Hmm.. Janei får tenke litt på det da! Litt sent sikkert, men svakheten med nikasil sylinderforinger som nevnt ovenfor er vel kanskje nordmenn heldigst med. Det var noe BMW forlenget en 160.000 km garanti på. Men er ikke veldig utsatt hvis man bruker norsk/renere drivstoff med mindre svovel i..
Roger Rabbit Skrevet Mars 23, 2014 Skrevet Mars 23, 2014 ser det er gammel tråd men man finner ut om man har nikasil eller alusil ved hjelp av nummer stemplet på blokken. M60B30:1 725 970 – Nikasil1 741 212 – Nikasil1 745 871 – AlusilM60B40:1 725 963 – Nikasil1 742 998 – Nikasil1 745 872 – Alusil som nevnt over er ikke dette noe stort problem i norge eller scandinavia. har lest om litt mer effekt i m60b30 ved og ta filterboks, slanger og innsug fra m60b40, har også sett bilder av resultat før og etter på dyno men fant ikke disse igjen nå, dersom man byttet alt mener jeg og huske det var litt over 40hk og noen og 20nm og hente på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå