Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Driver å vurderer å skaffe meg en m60b30 som jeg vurderer å turbo mate eller muligens kompressor.. Noen som vet noe om disse? Hvor mye di tåler og hva som eventuelt gir seg først?

Takker for svar:)

Skrevet

Mener noen på ppf har klart mot 700 hk på original innmat på en m62b44.. Men dette er vel et ekstremt tilfelle..

Er vel svakhet på m60 med sylinderforingene mener jeg..

Skrevet

Jeg ville definitivt prövd å finne meg en B40/44 motor å bygge på. Denne har så utrolig mye mere å gå på i utgangspunktet. Jeg har hatt både M60B30 og M60B40, og de kan ikke sammenlignes.

Jeg var også i kontakt med ESS for montering av kompressor i denne, men bilen ble solgt för jeg kom så langt.

Det de sa var at rundt 420 hk var omtrent like driftsikkert som original motor, men de anbefalte oppgradering av eksos (noe grovere, samt race kat. mener jeg)

De hadde også kit til mere hester, men da måtte motoren åpnes med nye stempler osv.

Vet ikke om dette hjalp, men det var nå det jeg kunne bidra med :-)

Skrevet
Hvor langt er ett tau? Veldig vanskelig og svare på:)

Jada jada!:P var ute etter om denne motoren har noen kjente svakheter som råder osv.. Vet b40 en er en bedre motor, men har en e36 tilgjenglig der det er montert inn m60b30 motor.. Bilen starter og går, eneste som gjenstår er å bygge eksos.. Så vurderer å kjøpe den.. Derfor jeg lurer på ting om akkorat denne motoren!:P

Skrevet

Mener det er det jeg har hørt :) men er vel en som har bygd på disse motorene nå så noen vet nok mere sikkert, sjekka ppf da?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

• 9 months later...
Skrevet
Såppas ja? Hmm.. Janei får tenke litt på det da!:P

Litt sent sikkert, men svakheten med nikasil sylinderforinger som nevnt ovenfor er vel kanskje nordmenn heldigst med. Det var noe BMW forlenget en 160.000 km garanti på. Men er ikke veldig utsatt hvis man bruker norsk/renere drivstoff med mindre svovel i..

• 1 year later...
Skrevet

ser det er gammel tråd men man finner ut om man har nikasil eller alusil ved hjelp av nummer stemplet på blokken.

M60B30:
1 725 970 – Nikasil
1 741 212 – Nikasil
1 745 871 – Alusil
M60B40:
1 725 963 – Nikasil
1 742 998 – Nikasil
1 745 872 – Alusil

som nevnt over er ikke dette noe stort problem i norge eller scandinavia.

har lest om litt mer effekt i m60b30 ved og ta filterboks, slanger og innsug fra m60b40, har også sett bilder av resultat før og etter på dyno men fant ikke disse igjen nå, dersom man byttet alt mener jeg og huske det var litt over 40hk og noen og 20nm og hente på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...