e34bmw535i Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Hei, har satt på 50/35 supersport senkesett på 535'en men er ikke særlig fornøyd. De er altfor myke og det ble feil høyde. Har 245 18" bak og det subber i dumper. Det står mellom å sette på orginale dempere og bytte til andre fjører eller beholde supersport demperene og sette på andre fjører. Hva er det som blir best resultat? Og er det noen merker på fjører som anbefales? Håper dere skjønte det og takker for svar!
e34bmw535i Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 har sett på feks: Lowtec, H&R, og Eibach. Bra merker?
Limbo Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Jeg anbefaler og ikke senke i det hele tatt Har gjort det på min bil og angrer dypt på det egentlig. Klart, det ser utrolig bra ut, men det er noe dritt og kjøre med etter min mening. Med mindre du kjøper et ganske variabelt sett da så klart. Jeg har den så høy som mulig bak og littegran senk framme og jeg tar nedi mange steder. Hadde det vært meg hadde jeg styrt unna og bare satt på noen fete og store felger istedet Men det er jo meg da! BTW: Jeg kjøpte TA Technix på www.partsandretards.no for 2500,- med Tuv papirer, har ingenting å si på det settet hvertfall
e34bmw535i Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 Senk må jeg ha! Men lurer på om resultatet blir bra med supersport demper og feks h&r fjører?
S.Hafsmo Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Vil du ha korrekt høyde må du nesten gå for coilovers. Jeg hadde først 35/35, så byttet jeg til Lowtec 60/30 (dette så egentlig helt greit ut), og gikk til slutt for FK Königsport. Dette er høyde og hardhetsjusterbart til ca. 10k. Lowtec 60/30 og Bilstein B8 virker veldig bra. Slik ble forresten min med 60/30.
e34bmw535i Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 så jo greit ut med lowtec, hvordan var stivheten? Og vil det ha noe å si om jeg har lowtec med supersport dempere enn med bilstein feks? Har det noe med høyden eller stivheten å gjøre?
e34bmw535i Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 eller blir det bedre komfort med orginal dempere?
S.Hafsmo Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Er nok mere komfort med Bilstein enn med Supersport. Synes bilen gav et bra kompromi mellom sportslighet og komfort med den kombinasjonen.
e34bmw535i Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 hva med orginal dempere med lowtec fjører? Bra resultat?
S.Hafsmo Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Spørs om du ikke risikerer å bunne ut originale dempere med 60mm senk. Da blir levetiden redusert betraktelig.
e34bmw535i Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 og det vil si? Burde jeg sette lowtec på supersport eller orginal?
S.Hafsmo Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Hvis du skal senke 60mm fremme ville jeg nok gått for f.eks Supersport istedet for originaldempere. Ser på Koed.no at Supersport sine dempere er merket med *Korte, så da vil jeg tro de skal fungere fint sammen med et lowtec senkesett. Lowtec selger forøvrig komplette kit med demper og fjær. Sikkert ikke noe dårligere enn supersport. Se på Schmiedmann.no.
e34bmw535i Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 hmm, bedre comfort med org demper? Sorry for mange spørsmål men vil ikke ta samme feilen igjen... og var ikke så førnøyd med supersport senkesettet når det gjelder comfort og de krenga litt også ..
Fliid Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Om du senker på originale dempere så ødelegger du de veldig fort. Og senke en bil 60mm uten og bytte støtdempere er egentlig ikke noe alternativ. Du må ha støtdempere som er avpasset til vandringen som den skal gjøre. Om du senker en original støtdemper, så kommer du langt ned i kammeret, når du da kjører over ujevnheter, så er det veldig kort inne i kammeret til bunn av støtdemperhuset. Da ødelegger du den ganske raskt. Om du skal ha full mulighet for og velge "stivhet" så må du kjøpe justerbare støtdempere i trykk. Som regel i Rebound (retur), du begrenser da med andre ord hvor raskt støtdemperen går ut igjen til normal posisjon. Koed selger Koni støtdempere til din bil. Føler jeg lever i gamle dager når jeg anbefaler Koni, men støtdemperene derifra er heftige.
S.Hafsmo Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Har aldri kjørt E34 med originale dempere, men vil tro dem er noe mer komfortable. Dog anbefales det vel ikke å gå lavere enn 40-50mm på originale dempere. Supersport er "billigdempere", ergo er det vel ikke så merkelig at de ikke er superkomfortable. Dempere er forøvrig mye viktigere enn hva slags fjærer du kjører på. Edit: Der kom Fliid meg i forkjøpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå