Gå til innhold

Ombygging BMW E39 523ia -> M5 [Nye bilder]

Anbefalte innlegg

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vekt? Hm. Lander vel på rundt 1750 kg tenker jeg.

Skrevet

Hva blir prisen på sånt ca. Tenker på at man får en E39 m5 fra 200-350 000kr i norge. Er vel ikke helt gratis med ombygging i Tyskland eller. Kommer vel fort opp i 200 000kr for alt der å.

Skrevet

Sier jo seg selv at det koster noen kroner å bygge ja. SS tar jo 280 000 for en tilsvarende jobb, noe som var årsaken til at jeg begynte å utforske alternativer. Det store målet er å kunne drive med dette på heltid, å selge ombygde, godkjente høykvalitetsbiler som M3, M5 etc.

Men dette konkrete prosjektet er mer en test, for å se om det vi har planlagt fungerer i praksis. Det er mye penger i sving og som alt annet kan det jo ende med at dette blir et tapsprosjekt. Uansett så er dette en lidenskap for biler, og fra min side spesielt E39 noe som jeg deler med de som bygger bilene. Jeg skal selv ned å hjelpe til midt i prosessen både for å lære og komme med mine impulser på prosjektet.

Vanskelig å si hva dette vil koste, men jeg tror denne bilen blir HOT på finn når jeg en dag skal selge den og da håper jeg selvfølgelig å tjene noen kroner, samtidig som prisen ikke blir for høy - for dette er usannsynlig mye arbeid fra A til Å. Er jo også meget mulig at jeg beholder denne bilen selv:)

Skrevet

Da er vi igang! Stripping av bilen har begynt!

7g4xe7vt9fpg8d5fajvq.jpg

xbm6p7bcpou25flmuefm.jpg

Skrevet

Ja det blir et heftig prosjekt dette. Bilen plukkes i fillebiter nå :) Gleder meg til å se den når lakkering er ferdig, tror det blir meget bra med Petrol Mica!

• 2 weeks later...
Skrevet

Gått litt saktere siste ukene, men donorbil er nå handlet inn. Det ble en 2002 modell M5 med 105.000km på telleren og komplett servicehefte. Med på lasset blir det som nevnt tidligere Sort nappa skinninteriør, 16:9 navigasjon, gardin bak og på sideruter, samt doble glass. Siden det ikke er DSP på denne donorbilen så blir det noe snadder fra en lokal bilstereosjappe i Hannover. Bra lyd skal det uansett bli!

Ellers så håper vi at bilen er ferdig i midten av juli. På grunn av ferie så går det litt tregt nå, men i juli skal det trappes kraftig opp. Så snart jeg får mer bilder så blir det lagt ut her:)

• 3 weeks later...
Skrevet

Selv om jeg har veldig lyst å beholde denne etter den er ferdig så er det rett på neste bygg. Det blir nok en BMW E60 M5 neste gang. Om økonomien holder så beholder jeg E39 M5`en (denne) til neste år - men føl dere frie til å komme med bud eller meld interesse på PM. Det blir en sykt bra bil.

Skrevet

Siste status fra Tyskland er nå at bygging begynner 3. juli. Bilen er ferdig lakkert og da trenger vi ca 14 dager til så begynner den å ta endelig form. Bilder kommer tett iløpet av juli:)

• 1 month later...
Skrevet

Det går litt sakte. Er ikke helt fornøyd med tempoet, men bilen er som nevnt ferdig lakkert og bygging har startet. Venter på bilder - skal legge ut mange straks jeg har noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...