Gå til innhold

523ia bmw e39 veivsensor og kamakslingssensor.


doimiss
 Share

Anbefalte innlegg

mye arbeid å skifte disse? eventuelt link me bilder for å se hvor de er?:)

bilen min fjusker med kald motor og ved å stå på tomgang en liten stund. må stoppe å starte den så funker den igjen. funker fint på landeveien med varm motor. men kan ikke akse for hardt da begynner den å fjuske og kan heller ikke daffe rundt da begynner den også å tulle. og med fjusking så vil det si at den bare går på 5 sylinder.

det røyker også en del så har konkludert med at det må ha noe med innsprøytning å gjøre. har sjekket coil,plugg,strøm til coil, lambdasonder osv.. er bare dette, bensinfilter og tomgangsregulator jeg ikke har prøvd.. er ingen motorlampe som lyser i dash'n heller:p

forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. hadde nettopp samme problemet med min.. det er veldig lett å bytte begge sensorne.. søk opp på gs-bildere å hvordan de ser ut. eneste du må huske på.. ikke skru av innsuge når du bytter.. skru av låkket på oljefilterhuset så kommer du til kontaktene som sitter cr i mitten under innsuget. Dette fikser du=) nr 25 er veivsensor og nr 17 er kamsensor.

50248hf7pylcpk6lyzd5.gif

nyvfnnf8mlgm8poyyjfy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. hadde nettopp samme problemet med min.. det er veldig lett å bytte begge sensorne.. søk opp på gs-bildere å hvordan de ser ut. eneste du må huske på.. ikke skru av innsuge når du bytter.. skru av låkket på oljefilterhuset så kommer du til kontaktene som sitter cr i mitten under innsuget. Dette fikser du=) nr 25 er veivsensor og nr 17 er kamsensor.

50248hf7pylcpk6lyzd5.gif

nyvfnnf8mlgm8poyyjfy.gif

takk for svar!:D skal bytte dem i mårn! ka va symptoman på din bil som gjor at du bytta den? ka e symptoman på at dem e gåen? e æ helt på jorde når æ bytter den? må man skifte olje åsså da når man skifter de her?

Jeg har begge sensorene vis du trenger. Tar ca en halvtime og bytte

har begge sensoran:) fikk i posten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde liknende symptomer for litt siden og alt ordnet seg ved bytta av kamsensor..

OM det er det som er problem på din burde du finne ut på diagnose som er en god investering før man begynner å bytte deler..:)

trenger ikke bytta olja om du setter igang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symptomene kan variere fra hvilken sensor som er gåen,, er like greit å bare bytte begge sensorne når du allerede er i gang,, symtomene til meg var at det hørtes ut som om bilen gikk på 5 sylindere/ hørtes ut som diesel motor,, kunne pluttseli slå seg av mitt i kryss, ,, føltes rett å slett som om jeg kjørte en 1,6 liter med 90 hk.. Nei det er ikke nødvendig å skifte olje når du bytter sensorne,, men du må løsne på solenoidn når du skal ha ut / inn kamsensorn=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
mye arbeid å skifte disse? eventuelt link me bilder for å se hvor de er?:)

bilen min fjusker med kald motor og ved å stå på tomgang en liten stund. må stoppe å starte den så funker den igjen. funker fint på landeveien med varm motor. men kan ikke akse for hardt da begynner den å fjuske og kan heller ikke daffe rundt da begynner den også å tulle. og med fjusking så vil det si at den bare går på 5 sylinder.

det røyker også en del så har konkludert med at det må ha noe med innsprøytning å gjøre. har sjekket coil,plugg,strøm til coil, lambdasonder osv.. er bare dette, bensinfilter og tomgangsregulator jeg ikke har prøvd.. er ingen motorlampe som lyser i dash'n heller:p

forslag?

Symptomene du beskriver minner ikke om kamsensor, i alle fall ikke de jeg hadde. Symptomene på kamsensor består stort sett av en dauere bil på lavere turtall og litt høyere forbruk, 0-100 1,5 - 2 sek tregere. Ellers kan det komme et lite rykk idet du passerer ca 2000 rpm (kan variere ?) om du akselererer rolig. Det var i alle symptomene jeg hadde. Symptomene er såpass små at mange kjører rundt med denne deffekt uten å vite det om de ikke kjørte bilen mens den var i funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...