Gå til innhold

Problemer med telefonen i min E39


DandaMan
 Share

Anbefalte innlegg

Får opp en feilmelding når jeg starter telefonen i min E39 (se bilder).

Klarer ikke å få noe liv i den.

Har satt i simkortet i holderen under telefonen, når jeg tar det ut, og setter det inn på nytt, så får jeg ennå en feilmelding, det står enten "kontroller sim" eller, "kontrollerer sim".

Men det skjer ikke noe mer, jeg får ikke tastet inn pinkoden.

Har prøvd en annen telefon, men den virket heller ikke.

Den telefonen var riktignok fra en 98 modell, så det kan være at den ikke virket pga dette.

Ser at noen biler har simkort-leser i bagasjerommet, dette skal jeg sjekke ut, håper det er så enkelt at det virker ved å sette det inn der, hvis jeg har dette i min bil.

Noen som vet hva som må til?

På forhånd takk for all hjelp!

ot8r86xnm02g4uz2yori.jpg

5emc0lp0lyklmszd2t7e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du må sette simkortet inn i simkortholderen som du finner i bagasjerommet,venstre side,bakom dekselet,kan være vanskelig å se,ligger oppunder.

Takk for tilbakemeldingen! :D

Desverre hjalp ikke dette, får opp de samme feilmeldingene på telefonen.

Det skal vel ikke være nødvendig med 2 simkort?

Altså ett bak, og ett i leseren under telefonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal holde med å putte kort i en av delene. Jeg hadde Telenor abonement med tvillingkort for 3 år siden. Det funket som fjell. Men byttet så til Tele 2 med tvillinkort, og det funket ikke. Byttet tilbake til Telenor igjen i fjor høst og det funket heller ikke.

Jeg skal ikke si det sikkert men etter en hel haug med samtaler med Telenor, så må man ha en gammel type simkort.. Jeg hadde tatt vare på det som funket i sin tid, og det ser helt annerledes ut. Var ikke mulig å få aktivert gamle simkort, så nå vurderer jeg dattera mi sitt kontantkort da det er av samme type simkort som det første. Men har en følelse på hva svaret blir :lol::lol:

Like greit å konvertere hele shiten til bluetooth (bimmernav.com), så slipper en å tulle med det der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Har samme problem på min 728-96, får bare "Kontrollerer sim" eller noe slikt som deg.

Finner ikke noen slot i bagasjerommet, kun den under telefonrøret inne i bilen.

Har liggende noen gamle sim kort, skal prøve de nå.

Edit: fant slotten i bagasjerommet, telefonen spurte etter pin kode med engang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kun bruke kortholder bak. Kronglete og trangt...vanskelig å ta ut igjen kortet når det først er satt i. Men det er dit det skal. Og til trådstarter : Prøv det begge veier. Ikke med chipen ut , men med chipen inn.

Funker nok skal du se. Tviler på telefonen er ødelagt...må skyte de telefonene der for å bli kvitt de...tåler alt unntatt vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...