Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Steg 3 kammer fra km cams, Matchport innsug og eksos evnt ta ut litt ekstra gods, grenrør, åpent filter langt vekk fra den varme motoren, brenn en chip i benk som passer til dette og turtallsperre rundt 7500 rpm.

Skrevet

Da må man vell strengt tatt bytte til solide lifters i stede for hydraliske. Hydraliske begrenser seg vel ved opp mot 7000rpm.

Men alt dette er så mye dyrere enn å bare bytte motor.

USM3 motoren passer med samme girakasse og fester, samme blokka som brukes.

Det er bare startsperra som må fjernes, men er flere løsninger på det i dag.

Skrevet
Steg 3 kammer fra km cams, Matchport innsug og eksos evnt ta ut litt ekstra gods, grenrør, åpent filter langt vekk fra den varme motoren, brenn en chip i benk som passer til dette og turtallsperre rundt 7500 rpm.

Jeg har en topp med steg 3 kammer fra kmcams og hydrauliskeløftere. dro den aldri lengere enn til 7500rpm. Da stoppet den bare på sperra. Var mye mer å hente. Da var alt i toppen byttet og overhalt, ventifjærer som takler 12000rpm å mye løft. Tomgangen blir helt forjævlig med steg 3, Vakum er omtrent ikke eksisterende så jeg mappet opp bilen med Alpha-n. Tps og rpm, ikke map eller LMM. Skal du ha så vasse kammer vil jeg anbefale sprut.

Toppen kan du få kjøpe mot et seriøst bud, har ligget på hylla nå i flere år :lol:

Skrevet

Det enkleste er å få tak i en S50B30US, dvs den første E36 M3 motoren i USA, den er klin lik M50, men med 240 hk og lett trimmet videre, M52B28 innmat går jo an å bruke også en mulighet.

Selv har jeg En M50 sugetrimmet til rundt 300HK, men det er dyrt hvis du ikke skaffer deler billig og gjør jobben selv, sugetrimming koster fremdeles 1000kr pr hk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...