Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trevligt projekt! Det verkar finnas en hel del fina E24:or i Norge! :-). Blir det original motor i denna? Följer tråden med spänning!

Hei..:)

Ja her er noen fine e24'er rundt om i Norge tror jeg,håper denne blir en av de etterhvert...;)

Planen er original motor ja, men bilen er så ihjelskrudd at jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet om jeg putter i en større motor... Og det burde jo være mulig å få godkjent også..:)

Har fulgt med på bilen din også, den er utrolig pen og strøken!..:)

Skrevet

Har ikke fått gjort så mye da jeg venter på deler, men fikk igjen noe fra lakkerer...alltid gøy med nylakkerte ting..;)

IMG_0716.jpg

Splitter ny frontspoiler :

IMG_0717.jpg

Stålfangeren foran er også nylakkert, så nå gjenstår det bare å montere sammen spoiler og fanger med nye lister.

Skrevet

Stemmer,vanlig m-tech fanger. Bilen er graphit ja, og delene ble lakket i den fargen. Problemet er at resten av bilen sikkert er lakket i en nyanse av denne ser det ut til, for de nye delene er litt lysere en resten av bilen... :evil: Burde ha skjønt at ting ikke var så enkelt på denne biten heller....

Men får se hvor galt det blir når jeg får ut bilen og har vaska den....er det for jæv... så vet jeg ikke helt hva jeg gjør....

Skrevet

Lakkereren burde ha sjekket nyansen med fargeprøver mot f.eks dørene eller den gamle sjermen før han lakkerte de nye delene dine, finnes sikkert mange nyanser av denne fargen som er så gammel. Hvis du bestemmer deg for å gjøre noe med det NÅ (snakket ikke du om å hellakkere bilen eller noe på et senere tidspunkt?) kan det lønne seg å montere hvertfall skjermen på bilen slik at lakkerer kan "flekke ut" fargen et lite stykke innover døren og evt panser/sharknose, altså fade den litt ut. Det er ganske vanlig å gjøre for å unngå nyanseforskjeller. Frontspoileren vises sikkert ikke riktig så lett at det er annen nyanse på med mindre det er snakk om stor forskjell.

Går seg nok til! :)

Skrevet

Lakkerer gjorde et ærlig forsøk han, sjekka både mot sjablonger og scanna fargen. Han kom til at den som ligna mest var originalfargen i standard nyanse. Der var kun 2 nyanser... Så vet ikke hva som er gjort tidligere.

Skal ha hellakkering ja, men har egentli ikke tid og penger til det nå, og har lyst å bruke bilen i sommer...Men som sagt, får se hvor galt det blir når bilen kommer ut i skikkelig lys og har fått seg en skikkelig vask/polering.

Satser på det går seg til ja...:)

Skrevet

Monter skjermen, så teke du me bilen til lakkerer å flikka ut døra.

E vel det beste alternativet fram til heillakkering.

Fargen kan være rett, e det lenge sida bilen var lakkert sist so behøve det ikkje å stemme sjøl om du fe lakka delane i samme farge i dag.

Ditta e so følsomt at temperatur å vær ute spela inn på resultatet i boksa :(

E vel derfør ej aldri tipsa folk som drive me heilrestaurering om å lakke bilen i dela. Blir ofte fargeforskjell da.

Skrevet

Ja har snakka med lakkerer, blir å spraye ut døra slik at en skjuler det mest mulig. Han har ikke tid til hellakkering før til høsten, så må uansett vente til da før det kan bli 100%.

Ellers håper jeg det dukker opp noen pakker snart, såpass jeg kan få montert sammen bilen igjen helt. Dama er veldig gira på å få den på veien...;)

Skrevet

Da kom "ny" bunnpanne i posten, takk til Lamek for rask handel..:) Hehe,postdama var ikke veldig fornøyd med innpakkinga da, plastfolie som hadde gått hull på så ho fikk olje på seg...;) Gikk greit for meg, fikk en søppelsekk å putte den i så jeg slapp å få olje i bagasjerommet.

Det viktigste var at bunnpanna ser hel og fin ut slik som beskrevet..:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...