Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, de vokser på meg og...;) Så blir nok å beholde de. Må få gjort noe med høyden bak, og muligens space de litt ut.

Har endelig fått på tåkelysa..:D

grftelys1.jpg

grftelys2.jpg

De gjorde seg vertfall veldig synes jeg...:)

Skrevet
Joda, de vokser på meg og...;) Så blir nok å beholde de

Og dersom du ombestemmer deg kan du bare ta kontakt, hehe :wink:

Skrevet

Hehe,har planen klar nå..;) få den litt ned bak,og space de litt ut...da tenker jeg det blir bra...:)

Skrevet

Har sett at de ene framhjulet ligger lenger inne en det andre, og tok å forska litt på det idag.

Det ser ut som jeg har to forskjellige skjermer...

hjulbue1.jpg

hjulbue2.jpg

Som bildene viser er buen mye større på ene skjermen. Det er ikke skade på noen av skjermene. Om jeg måler inne fra innerskjermen og ut så er forskjellen enda større, ca 1,5 cm.

Noen som kan måle/sjekke sine skjermer hva som er rett her??

Skrevet

Når jeg måler på samme måte på min 83-mod. har jeg 4 cm som på første bildet. Har det noe med 1. og 2. generasjons karosseri/understell å gjøre kanskje?

Skrevet
Når jeg måler på samme måte på min 83-mod. har jeg 4 cm som på første bildet. Har det noe med 1. og 2. generasjons karosseri/understell å gjøre kanskje?

Takker, jeg og tror mest på at den med størst bue er rett, mistenker at den andre skjermen har vært bytta. Kan muligens være forskjeller ute å gå...skal sjekke etk.

Skrevet

Det er et skille i mai 82, hva modell har du?

Edit, tok og leste litt, ser du har 83...;)

Kanskje noen med gamlere kunne målt litt på sin til meg?

Skrevet
Auch.. Den var litt vond. E24-skjermer er ikke akkurat de billigste i landet...

Nei desverre....men blir ikke overraska, det meste har vært gjort halvveis på denne bilen. Ser ut som den nylakka skjermen min er e12 basert og den andre e28. Tenkte det kun var noe justering først, så studerte det ikke nærmere før jeg fikk lakka skjermen. Får leite etter skjerm frem til høsten, tror ikke jeg orker å gjøre noe med det før bilen skal hellakkerest.

Skrevet

Du får nok iallefall nok solgt den skjermen videre for en fornuftig pris, om det kan være en liten trøst.

Skrevet
Du får nok iallefall nok solgt den skjermen videre for en fornuftig pris, om det kan være en liten trøst.

Ja får nok det..:) Men er usikker på om jeg skal gå for preface på begge sider, eller facelift. Synes nesten det er tøffere med preface, den ser lavere ut og hjulet fyller buen bedre.

Idag har jeg bytta dempere og dempertopper bak, fikk da endelig vekk en bankelyd som var bak. Det var et eller annet som hadde løsna innvendig i demperne.

Når jeg fikk den lakk den olje i alle retninger, disse har jeg fiksa en etter en, bunnpanne,servoslanger etc.... trodde at nå var det iorden, men neida...rant olje fra fordeleren. Kjøpte ny simring, og bytta den idag...er ikke rart det lakk for å si det slik...:

simringfordeler.jpg

Toppen var fiksa av forrige eier fikk jeg vite, så trodde ting var iorden her.......

Vannpumpa har også en enorm slakke, så den blir bestilt ny. Blir vertfall ikke arbeidsledig med gammal bil!!...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...