bmwskrulling Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 Hei, har en m30b35 jeg prøver og få igang, men den bare koker, har sett at den sirkulerer vann, tatt ut termostat, sjekka vann/olje er ikke noe blanding der! sliter fortsatt med dette, tok ut pumpa og den gikk rundt, eneste jeg ikke skjønner er at skovlen går motsatt vei av dit vannet skal ? og sjekke en anna pumpe og var samme der så er sikkert riktig? bare jeg som ikke skjønner patenten ? men nå har jeg vell egt sjekka absolutt alt, men sliter med at vannet sirkulerer dårlig her tror jeg, får slangen nede på radiator blir aldri varm, bare lunken og radiator er kald fler tips?
D.Toft Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 bit i det sure eplet og bytt vannpumpe. koker den når du ikke har termostat i? koker den på tomgang eller men du kjører? funker kjøleviften da?
bmwskrulling Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 koker på tomgang å når jeg kjører, vifta funker, og termostaten er tatt ut, koker fortsatt
Jørgen Lie Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 Luft??? Husker vi sleit veldig med koking på en b35 som vi monterte i en E30 en gang i tiden... Prøvde å la den stå i bakke slik at luftinga var høyeste punkt, kjørte med toppa av på eksp.tank for å slippe ut luft/trykk, holdt på leeeenge før vi fikk det til! Så det kan være en trasig luftlomme... Eller, det kan være noe mere alvorlig.
D.Toft Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 bytt vannpumpe, og kjør på med radiator rens når du ikke har termostat i. etter dette spyl igjennom hele systemet. fyll på med fersk og fin kjøleveske og lufte ordentlig
bmwskrulling Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 Luft??? Husker vi sleit veldig med koking på en b35 som vi monterte i en E30 en gang i tiden... Prøvde å la den stå i bakke slik at luftinga var høyeste punkt, kjørte med toppa av på eksp.tank for å slippe ut luft/trykk, holdt på leeeenge før vi fikk det til! Så det kan være en trasig luftlomme... Eller, det kan være noe mere alvorlig. sto og lufta den i over 30min, men blir ikke noe forskjell! :/
bmwskrulling Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 men jeg fant en bitteBITTE liten lekasje ved varmeregisteret, så det bare var litt bløtt der, ikke sånn at det renner vann der! kan dette være nok til og fucke det til ?
KennethW Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 Du burde sjekke om vannet ditt sirkulerer. En liten kjølevannlekkasje gir ikke koking som et resultat
bmwskrulling Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 virker som det sirkulerer og noen ganger ikke, veldig merkelig, plutselig er radiatorn kald, så delevis kald, så litt varm her og der! helt på tryne... men spylte gjennom den og det kom ut vann, men syntes det kanskje var litt lite, så enten halvtett radiator eller dårlig vannpumpe kanskje? tror kanskje det ikke er orginal m30 radiator som sitter der, virker mindre
Muztang289 Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 Har selv hatt en slikt motor, den var et helvette å lufte og måtte hjelpe til selv ved å klemme på slanger for å hjelpe til med luftinga. Det som fungerte for meg var å kjøre nesa på bilen i en bakke og la den stå mens jeg presset på slangene.. Men om du har en lekkasje ville jeg tettet dette før jeg hadde startet å lufte systemet..
bmwskrulling Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 ja bytte vannpumpe og prøve det da, men hvilke slanger pressa du på ? og hvordan gjør jeg det helt riktig, ang når jeg skal åpne lufteskruen og når lokket på tanken skal være skrudd igjen osv..
Muztang289 Skrevet Mars 23, 2012 Skrevet Mars 23, 2012 Det jeg gjorde når jeg luftet den var å få fronten på bilen opp, deretter la motoren stå på tomgang og bli varm, jeg lot alltid lokket kjølevæske tanken stå åpent slik at jeg kunne etterfylle kjølevæske idet den startet å suge inn, husker det hjalp mye å la motoren bli varm, forså skru av for da åpnet termostaten seg og sugde inn kjølevæska, gjenta dette et par ganger til du føler den har fått fylt seg opp, skru så igjen lokket på kjølevæske tanken og åpne lufteskrua på vannpumpa til den slutter å spytte ut luft. Jeg hjalp til å klemme på slangen oppe til høyre når du står forran bilen og ser på motoren mens motoren sugde inn kjølevæske. Dette hjalp meg hvertfall de 2-3 gangene jeg gjorde dette, håper dette hjelper deg også. Lykke til!
bmw-520i Skrevet Mars 23, 2012 Skrevet Mars 23, 2012 vis det ikke er vannpumpa så har du bare en ting og skifte vannventil. byttet den på min bil på grunn av varmeapperate bare blåser varmt og for at bilen bare koker på tomgang. etter vannventil skifte koker ikke motoren. men blåser forsatt varmt men tror jeg har funnet ut feilen nå
martinwenberg Skrevet Mars 23, 2012 Skrevet Mars 23, 2012 Du burde sjekke om vannet ditt sirkulerer.En liten kjølevannlekkasje gir ikke koking som et resultat Kan ikke være helt enig med deg der. Hvis du får hull i en radiatorslange eller lignende, vil det komme luft inn. Trenger faktisk ikke være store hullet.
martinwenberg Skrevet Mars 23, 2012 Skrevet Mars 23, 2012 Jeg vill anbefale deg å få en stopp på det som leker. Slangene må være tett for at du skal få ut luften. Få den så opp i en bakke, så bratt som mulig. Når temperaturen begynner å nærme seg midten, klatrer du inn i bilen, slår varmeapparatet på fullt og gir 3000-4000rpm til du får varme. Etterfyll med frostveske. Før du begynner og gi gass, så tar du ut lufteskru og ekspansjons lokket. Håper det ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå