vinnalott Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Jeg byttet ratt i dag tidlig på min E61 ved å gjøre følgende: 1. Koble fra minus pol på batteriet 2. Koble fra airbagmodul på rattet (kobling inne i rattet) 3. Koble fra funksjonstastene (jeg antar det er dette den andre koblingen i rattet er) 4. Byttet til M-sport ratt 5. koblet på funksjonstastene 6. koblet på airbagmodul 7. koblet på minuspol på batteriet Etter dette får jeg nå feilmelding "Side/daytime lights on left side faulty", og jeg kan ikke helt se sammenhengen i forhold til rattbyttet. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan sjekke? edit: Har glemt å sjekke sikringene, skal sjekke dette først. Mulig det kan ha blitt en kortslutning når jeg koblet fra/på miuspolen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Hmf, finner ingen gåen sikring. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 feilmeldingen bruker å bety defekt pære,ettersom du sjekker sikringene var sikkert den hel,prøv å koble fra batteriet igjen og vent 20-30 minutter før du kobler på igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikbv Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Fikk samme melding som deg her om dagen, ta ut pæren og se om den er gåen. Hvis den ikke er defekt, gi den ett lite kakk eller knips, da kom den igjen hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2012 Forsøkte å koble fra batteriet en halvtimes tid igjen, men det hjalp ikke. Begge angel eyes'ene på venstre side er slukket.. er det en pære for begge AE'ene, eller er det to pærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Mars 26, 2012 Share Skrevet Mars 26, 2012 Kun en pære for begge ringene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2012 Ok, takk for svar. skal få sjekket det når jeg får tilbake bilen i kveld. Dersom det er en gåen pære er det jo en gyllen mulighet til å bytte til led. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2012 Prøvde å kryssbytte pærer nå, og det var pæra som var problemet. Var heldigvis vesentlig enklere å bytte pærer enn jeg hadde forestilt meg. Jeg trenger dermed et sett med nye pærer. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe erstatningspærer over disk i Oslo-området? Ønsker helst noen med hvitt lys, og har forstått at det er en stor jungel der ute av halogen og leds.. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå