Gå til innhold

Problemer med AC i en BMW e46 316i 2003 modell....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva problemet med AC'n kan være når jeg har en sterk summe lyd i bilen som følger turtallet...?!?

Lyden stopper i det jeg skrur av AC'n. Den både varmer og kjøler bra... Virker som om lyden kommer fra inni dashbordet.

Kan det være et spjeld eller er det rett og slett kompressoren?

Hører ikke noe særlig lyd i motorrommet...

Hjelper det å fylle gass??

Skrevet

Hvis der er lite gass så vil du tydelig kunne høre kompressoren når den går.

Jeg ville tatt en service hvor de sjekker AC for både gass og olje. Koster rundt 2000,- men er vel anvendte kroner.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, vil vel også tro at det hjelper å fylle gass. Har ikke blitt gjort de siste 3 årene...

I og med at AC'n fortsatt gjør jobben, så kan det vel ikke være kompressoren??

Skal sies at jeg bruker AC'n veldig lite, kun på ekstremt varme dager, noe som er sjeldent her til lands.

Skrevet

Tviler på at selve kompressoren er defekt... spesielt i og med at den fungerer.

Hvis du bruker AC veldig skjeldent så er det også mulig du bør bytte pakninger... de blir gjerne sprø hvis du ikke bruker AC nok.

Skrevet

Viktig og bruke AC kvar mnd.....

Det blir ikkje ulyd i anlegget sjølv om det er lite gass, er det veldig lite gass vil ikkje kompressoren slå inn (gå rundt) Det er ei trykkvakt i systemet som hindrer kompressoren i å slå inn når det er lite gass.

Skrevet

Har nå bestillt meg en time for AC service.

Får se hvordan det går etter denne servicen...

Men det er merkelig med den lyden. Har bare gradvis blitt høyere det siste året.

Har hatt den inne på to forskjellige verksted, inkludert Bavaria i Haugesund. Der fikk jeg beskjed om at lyden skulle være der?!

Fantastisk dårlig kunde behandlig der...

På det andre verkstedet fikk jeg beskjed om at de måtte starte feilsøking i dashbordet, da lyden visstnok kom derfra...

Så det er altså ikke sikkert det vil hjelpe å ta en service?

Skrevet
Viktig og bruke AC kvar mnd.....

Det blir ikkje ulyd i anlegget sjølv om det er lite gass, er det veldig lite gass vil ikkje kompressoren slå inn (gå rundt) Det er ei trykkvakt i systemet som hindrer kompressoren i å slå inn når det er lite gass.

Nåja... den var vel litt kjapt resonert.

Akkurat det skjedde med min e39 og jeg kan garantere deg at kompressor gav tydelig lyd fra seg... etter fylling av gass og olje samt bytte av pakninger så hører jeg ingenting når den starter.

Og min hadde så lite gass at AC gav ikke kjøling engang... men kompressor slo inn.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har nå i dag hatt bilen inne på AC service. Der fant de ut at det kun var 300 gram gass igjen på anlegget. Skulle være 740 gram. Etterfylte gass og olje, og lyden er foreløpig borte :) Ser ut til at det hjalp litt værtfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...