Gå til innhold

Ulyd i m52tub20, vedlagt video e39 520i 1999

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde lekkasje i den ene katta, fikk da en herlig "snekkelyd". Hørte denne godt på tomgang, men mindre inne i lyde ved kjøring. Er forresten en skikkelig "drittjobb" å bytte kattene, det er trangt så motoren må opp i front for å få de ut.

Edit: Leste ikke innlegg to om kun varm motor, jeg hadde lyden hele tiden.

Skrevet

ser nesten ut til at det blir bytte av katter, siden den lager en lyd som minner om andres forklaring på samme problem og mye hvit røyk. (er ikke topp p )

Dere får skrike ut om dere vet om noe brukt og i god stand :)

Skrevet

Jeg fikk mye mindre hvit røyk og lyden ble bra når jeg bytta mine. Husk å bestille nye pakninger og muttere (jeg glemte muttere og de er ikke lette å få tak i på kort varsel) og eventuelt studs.

Jeg ga ca 2500 for ett sett på sagrenda med 4 lambaer som var i bra stand.

Skrevet
Hadde lekkasje i den ene katta, fikk da en herlig "snekkelyd". Hørte denne godt på tomgang, men mindre inne i lyde ved kjøring. Er forresten en skikkelig "drittjobb" å bytte kattene, det er trangt så motoren må opp i front for å få de ut.

Edit: Leste ikke innlegg to om kun varm motor, jeg hadde lyden hele tiden.

motor må opp i front ?

Må jeg da av med gir og motorfester "plukke ut " motoren for og bytte? :?

Skrevet

Ja da har jeg omsider fått tid og skru litt, viste seg at plugg 5 var så og si helt løs og skapte problemene.

Legger det med katter litt på is til sylinderen har fått brent seg ren men pga av dette er nok 4-6 problemet med "hvit røyken"

Kjempe takk til JTS77 for tipset da jeg ikke så dette som en mulighet da det var kun på varm motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...