Emihol1 Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 hei. clutchen begynner å bli litt sliten på min e34 525 m50.. like å "hærje" litt med bilen, så skulle hatt en litt sterkere clutch.. noen som har anbefalinger å komme med? 4 eller 6 punkt sinter? orginal lammel med hardere trykkplate? takker for svar
BredeB Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Det kommer egentlig helt ann på om du vil at du skal kunne kjøre igang sånn nogenlunde pent eller om du vil at det skal være veldig brått, skal fungere fint med 4 pucka sinter kan jo koste på og kjøpe hardere trykkplate å
Emihol1 Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Det kommer egentlig helt ann på om du vil at du skal kunne kjøre igang sånn nogenlunde pent eller om du vil at det skal være veldig brått, skal fungere fint med 4 pucka sinter kan jo koste på og kjøpe hardere trykkplate å vil ha en clutch, som tåler litt harde starter \ litt burning, itillegg til at den må være grei å kjøre i by med. enkelt og greit en clutch som tåler litt bank når man vil det, å samtidig fin å kjøre med i by feks.
BredeB Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Sinter tåler en del bank, men er ganske bråe da, har ikke så mye peiling på bmw osv men husker hvertfall på 245 bilcrossbilen til jeg kjenner så hadde vi 4 pucka sinter og turbotrykkplate, var ikke så ille og kjøre med, er bare og finne ut åssen man skal kjøre igang pent med sinter så funker det fint det ; ) kan bruke org trykkplate å
Are. Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Jeg kjører orginal 320 trykkplate/svinghjul og 4-puck sinter på min m50b25. Den hugger en del når du tar løs, og bråker en del når du prøver å slure. Bilen blir også hakkete på lavt turtall pga mangel på demping i lamellplata. Til gjengjeld tåler den mye effekt og juling. Blir kansje litt overkill på en orginal motor etter min mening. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=180642&start=0 står litt om clutchvalg i denne tråden.
Joachim_M5 Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Drit i sinterlamell, mye bedre hvis du kjøper ei kraftigere trykkplate. PPF har mye fint. De får blant annet snart svinghjul til m50 som er tilpassa sachs 765 trykkplate. Med den og standardlamell så har du kløtsj som omtrent varer evig på en standardmotor. De har også andre alternativer. Å kjøre sinter på en standardmotor er bare tett, for det er ikke nødvendig..
Sturlis Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Jeg har en 2.7l m20 motor med 4-pucka sinterlamell uten fjærer på original trykkplate, og den er helt forferdelig å kjøre med... Det er virkelig "av og på" clutch, og den hugger ganske mye når jeg tar igang.
fjakk22 Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Eg har ein stage 1 organic clutch, mykje dei same eigenskapane som ein original clutch, men tåler pop mot 70 % meir HK, vil vare lenge og tåler og verte overoppheita
OLEZZ Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 Anbefaler deg helt klart en litt stivere trykkplate og 6-puck. Det blir ikke så vondt å kjøre med. 4-puck blir helt unødvendig.
Joachim_M5 Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 Fatter ikke åssen i helvete folk kommer på å anbefale sinterlamell til en helt standard motor...? Det er da helt idiotisk, for det er på ingen måte nødvendig. Bruk standard lamell og ei kraftigere trykkplate, og ferdig med det! Ingen som kjører sinter hvis man ikke MÅ! På m50 kan man jo også bruke m20 svinghjul og 618 trykkplate med enkle mods. Holder jo fjell og daler..
fjakk22 Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Mange gjør ofte den feilen å kjøpe ein clutch som er for "god". Denne nettsida har masse god infor om fordeler og ulemper med dei forskjellige materialene clutcher er laget av, hjalp meg å finne min clutch http://www.uucmotorwerks.com/clutch/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå