Gå til innhold

Tekniske problem med E39


jojr
 Share

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg diagnose på bilen, og programerte om språket i displeyet.

Nå lyser det at alle dører er åpne, untatt bakluke og låseknapp inni bilen virker ikke. jeg fikk også nå lyd fra bilen (et pip) når jeg låser bilen å alarmen aktiveres.

Det går heller ikke an å åpne vindusluka i bakluka.

Enten er det elektriske på bilen helt på viddene eller så har det skjedd mens jeg tok diagnose.

.

Hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet er ikke dårlig, men tenningslåsen kan det jo være problem med uten at du merker det kanskje?

Hvis du søker her på forumet ang tenningslås til e39, så skrives det at det oppstår mange rare symtomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker tenningslåsen fast og fin, og den går ikke runder rundt uten at noe skjer, slik det har gjort på andre E39 jeg har hatt,

Men nå begynte abs lampa å lyse også.

Hvis jeg tar av minus på batteriet, når den settes på igjen åpner øverste del av bakluka seg. som da ikke reagerer når man prøver å åpne med knappen.

Litt bakvendt nå, hvis du åpner dørene bak, slukker det røde lyset at døren står åpen og kupe lyset fader av, når du lukker døren kommer det røde lyset på og kupelyset på.

Merker også når jeg kjører sakte å svinger 1/4 på rattet så står rattet der og du må dra det tilbake for å rette opp hjulene hvis du vrir rattet 1/1 til høyre mens du kjører så går det selv tilbake til 1/4 del men stopper der.

Bilen har ikke sevotronic selv om det står en sikring på nr 11 som er servotronic i listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker tenningslåsen fast og fin, og den går ikke runder rundt uten at noe skjer, slik det har gjort på andre E39 jeg har hatt,

Men nå begynte abs lampa å lyse også.

Hvis jeg tar av minus på batteriet, når den settes på igjen åpner øverste del av bakluka seg. som da ikke reagerer når man prøver å åpne med knappen.

Selve tenningslåsen kan være fin, men sluttstykke kan kødde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker tenningslåsen fast og fin, og den går ikke runder rundt uten at noe skjer, slik det har gjort på andre E39 jeg har hatt,

Men nå begynte abs lampa å lyse også.

Hvis jeg tar av minus på batteriet, når den settes på igjen åpner øverste del av bakluka seg. som da ikke reagerer når man prøver å åpne med knappen.

Selve tenningslåsen kan være fin, men sluttstykke kan kødde seg.

Ok da får jeg bytte det å se om det hjelper.

Er bare litt redd for at det har skjedd noe med det elektriske når jeg hadde carsoft tilkoblet. Å resatte.

Tusen takk for hjelpen så langt, men kom gjerne med mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at batteriet ikke er dårlig?

Høres fremdeles ut som batteriet er dårlig for min del.

Fordi det skulle være nytt sa selger, men det burde sjekkes kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...