Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et aldri så lite "problem" med min E36 320i (M52B20) sedan 1996 model.. uten AC og digitalt varmaperat :)

det jeg stusser på er at kun den ene slangen som går fra radiator og til termostat hus er varm.. + kun halve radiator..

forøvrig står temperatur nåla normal og jeg får varme når jeg kjøre, men på tomgang daffer det litt av blir bare lungt..

Så det jeg lurer på er om kansje begge slangene ikke skal være varm?

Har luftet i timetvis, kjørt luftet kjørt luftet,

Byttet termostat

Prøvd å drage ut ledning på vannventilen.

men er enda likens :s

Takker for svar! :)

Skrevet

finn en solid oppoverbakke og la bilen stå på tomgang, fyr på varmeapparat på full varme og plasser bilens front oppover (høyeste punkt) åpne lufteskruen og la den stå og putre, klem litt på vannslangene osv til du er fornøyd og prøv igjen.

begge slangene skal i utgangspunktet være varm når termostaten er åpen.

Skrevet

hmm har prøvd det å.. har fått dette til svar hos en hær på forumet :) noen som er enig? uenig?

"Det er slik en varmeveksler fungerer. Varm inn og kald ut. Hadde begge slangene vært varme hadde ikke radiatoren din vært særlig tess. Det er jo lissom hele hennsikten at den skal kjøle ned vannet og den fungerer tydeligvis utmerket også siden venstresiden (sett forfra) er kald."

Skrevet

joda, sant nok, sålenge det er den som inneholder vannet ut fra radiator og som er på vei inn i motor som er kald.

Men den skal heller ikke være kald, prøv å kjør litt hardt og kjenn, hvis det er lunkent er det helt fint. hvis det er kaldt bør du kanskje se på hvilken temp din termostat åpner på. vanlig er vel 88* for nordisk klima, 92 grader i finnmark.

Skrevet

joda, sant nok, sålenge det er den som inneholder vannet ut fra radiator og som er på vei inn i motor som er kald.

Men den skal heller ikke være kald, prøv å kjør litt hardt og kjenn, hvis det er lunkent er det helt fint. hvis det er kaldt bør du kanskje se på hvilken temp din termostat åpner på. vanlig er vel 88* for nordisk klima, 92 grader i finnmark.

Skrevet

Min åpner på 82 eller var det 88 :)

Det jeg ikke skjønner er at alt er normalt.. lurer rett og slett bare på at ikke den ene slangen skal være kald..

Førøvrik bruker jeg lokk til ekspansjonstanken fra en 1.8? noe å si?

Det jeg også lurer på er om kjøleviften skal gå konstant på tomgang? Vet ikke om den går når jeg kjører, noe som i å for seg ser vanskeli å sjekke, haha

Skrevet

hehe, sant det.

Lokk har nok ikke mye å si nei. så lenge den holder trykket.

kommer det et lite "PFF!" når du åpner lokket etter du har kjørt motor varm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...