Madde Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 er dette normalt? vet at motoren går på 200 rpm høyere enn normalt når Aircondition er på.. men det virker som bilen rister litt mer på tomgang og får en litt dypere og grovere motorlyd (ikke mye forandring, men merkbart) Er dette normalt? Det skal nevnes at motoren er en N42 1,8 liters Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 hvis bilen trekker mye strøm vil motoren justere gangen for å opprettholde strømproduksjon/lading, derfor bruker man også mer drivstoff med AC på. men 200rpm høyere er vel kanskje litt drøyt, men har ikke kjørt n42 før så har ikke mye jeg kan hjelpe med der. og ristingen vil jeg tro kan være relatert til reimen. Hvis motoren rister ville jeg inspisert motorfester / vibrasjonsdempere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Høres normalt ut dersom du er av den typen som virkelig legger merke til små "bagateller"/detaljer. Jeg er en av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 enig med den, hvis du er bilhypokonder som meg og ballder legger du merke til ting de aller fleste ikke tenker over. Men utifra det du sier høres ikke dette ut som en minimal ting, hvis du føler vibrasjoner i bilen når ac er på er noe utav balanse og skaper dermed vibrasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 vel ac har jo en kompressor så at det merkes at den slår inn på tomgang er ikke unormalt... er det lenge siden det har vært service på den kan jo også kanskje hjelpe på lyder.. ellers hadde jeg smilt å kjørt og ikke tenkt på det selv om jeg kjenner til den følelsen av å høre at noe kanskje er galt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madde Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2012 hehe ja kanskje jeg har blitt det hører mye rare lyder som dama ikke enser engang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå