poison_4 Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Heisann har en bmw e36 325I men nå har eg revet av traversen fra rammen. så nå må eg sveise om til M3 forsterkninger må eg ikke? noen som har gjort dette før og kan fortelle hvordan og hva eg må gjøre?
Howrd Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Er vel et godt kjent problem dette, du kan søke på google etter subframe disaster, tipper du finner mye om det du trenger å vite
LarsBMW Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Du får kjøpt gulvet du trenger løst fra BMW. Så kan du bytte hele foran og bak for så å sveise forsterkninger. Da blir det strøkent. Har bakre del ny og ubrukt til salgs.
Anders92 Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Bare å slipe ned det gamle, og sveise søm rundt sprekken, slipe ned den sveisen og dra en søm til for å være helt safe, slipe ned den, slipe plata ren for lakk rundt kanten der du skal sveise. Og deretter skru den fast med pinbolten og dra en søm rundt der.. Holder mer enn godt nok, da du flytter presset utover, og forsterkningsplatene ligger i klem hele tiden.
poison_4 Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Skrevet Mars 29, 2012 Takker for svar er vell ingen som har bilder hvordan de har gjort det ?
-Erik- Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Tror du skjønner hvordan du skal gjøre det når du kjøper forsterkningene
poison_4 Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Skrevet Mars 29, 2012 har kjøpt de. venter bare på at posten skal komme med de:P
kimf Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Sliter med samme problemet på min 318is, hele bakstillingen holder på å ramle av bilen. Venter også på m3 forsterkningsplater i posten Skal ta litt bilder å poste under reperasjon, fint om du også kan gjør det samme.
poison_4 Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Skrevet Mars 29, 2012 Tenker du og sveise på inn siden av rammen også Kimf ?
kimf Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Ja, tenkte å kutte hull under baksetet og få det sveist skikkelig
kimf Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Oppdaget egentlig dette før vinteren, skulle bytte dem 4 store foringene i traversen da jeg oppdaget at høyre framre feste egentlig ikke var helt som det skulle være, men var fortsatt minimalt med skade. Hver gang jeg trødde skikkelig på så ble det lyd av mellomakslingen som gikk imot noe, å ved bakkestart så gynget og ristet hele bilen skikkelig. Idag er det så vidt jeg tør å bruke bilen, kjennes ut som hele bakstillingen flytter seg flere cm ved start fra stillestående til fart.
poison_4 Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Skrevet Mars 29, 2012 slik er min også. vist eg ser på bakdekkene mens eg løser bilen så ser eg at bakdekkene flytter seg mange cm:P men no er jo alle festene på min revet av da.. og ligger du litt sidelengs så høres det ut som bakstillingen skal hoppe av bilen men min bil blir ikke brukt lengre. så tenkte og demontere bakstillingen i morgen
OLEZZ Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Du kan ikke bare sveise inn forsterkningsplater på det der... hele innfestninga er jo borte. Poenget med forsterkningene er jo at de skal dekke over det orginale festet. Her bør du kjøpe hele vangen foran og evt bak. Ang mellomaksling som tar i gulvet så burde du også sjekke den ene bolten på diffen. De har en tendens til å knekke, og da da beveger diffen seg så mye at mellomakselen tar i gulvet.
2takt Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Har gjort det på min før, er unnagjort på en helg. Men vil sterkt anbefale å skjære opp innvendig og sveise på plass igjen der og. Hadde en guide til akkurat det der, men finner den ikke igjen nå, så hvis du søker litt rundt på google skal det ligge en step-by-step guide ute. Her er det hvertfall noen bilder om hvordan det skal se ut hehe: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=126247&hilit=subframe+disaster&start=15 http://www.turnermotorsport.com/p-3971-e36-rear-subframechassis-reinforcement-kit.aspx http://bmw.monkeysuncle.net/TechProcedures/e36/Suspension/e36_subframe_reinforcement.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå