Gå til innhold

tuningart senkesett fra parts and retards?


thomaleo
 Share

Anbefalte innlegg

hei

etter ei vurdering har jeg besluttet å bestille senkesett på bilen istedet for å kappe fjærer.

her er linken til settet:

http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/bmw/3-serie-e36/tuningart

har da sett på ett billig ett men er noe jeg lurer litt på

1. siden det er TUV godkjent som det står trenger jeg å skifte tilbake til orginalt på neste eukontroll da?

2. hvor mye kan jeg senke framme og bak?

3. på bildet er det fjær på demperen bak også ser jeg, skal jeg bruke orginale fjæra også da?

sto lite om settet synes jeg

takker for svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

etter ei vurdering har jeg besluttet å bestille senkesett på bilen istedet for å kappe fjærer.

her er linken til settet:

http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/bmw/3-serie-e36/tuningart

har da sett på ett billig ett men er noe jeg lurer litt på

1. siden det er TUV godkjent som det står trenger jeg å skifte tilbake til orginalt på neste eukontroll da?

2. hvor mye kan jeg senke framme og bak?

3. på bildet er det fjær på demperen bak også ser jeg, skal jeg bruke orginale fjæra også da?

sto lite om settet synes jeg

takker for svar på forhånd! :)

1: Du må foreta 4-hjuls stilling. Deretter opp på biltilsynet for å få settet skrevet i vognkortet.

2: Som sagt ovenfor.

3: Alt du trenger følger med og du bruker ikke noe av det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe problem og få det godkjent nei, må bare justere høyden innenfor det som er tuv godkjent på det settet.

tror de mener at du kan senke inntil 35mm bak, og 65 mm forran.

tror også at når det skal godkjennes bør det lavestepunktet på bilen være minimum 11cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laveste punkt kan være lavere enn 11 cm, men om du tenker deg at du legger en 11cm høy "bjelke" på tvers så skal du kunne kjøre over denne uten å ta nedi. Det vil da si at om du har et punkt mellom hjulene som er lavere enn 11cm så skal dette være godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laveste punkt kan være lavere enn 11 cm, men om du tenker deg at du legger en 11cm høy "bjelke" på tvers så skal du kunne kjøre over denne uten å ta nedi. Det vil da si at om du har et punkt mellom hjulene som er lavere enn 11cm så skal dette være godkjent.

Mener på jeg leste at det var endret ifra 11cm til 7cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laveste punkt kan være lavere enn 11 cm, men om du tenker deg at du legger en 11cm høy "bjelke" på tvers så skal du kunne kjøre over denne uten å ta nedi. Det vil da si at om du har et punkt mellom hjulene som er lavere enn 11cm så skal dette være godkjent.

Feil, nå følger de det som står i Tüv papirene. Dvs 8cm til laveste faste punkt og 7cm til plast og tøyelige deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...