ls44mm Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Heisann. Søkt litt rundt på forumet, og ser det er en del som har e39 touring senket. Det er også i tankene mine, så lurer på følgende; Hvordan oppsett har dere? Hvor mye senk? Hva synes dere om kjøreegenskapene osv? Jeg tenker å lande ett sted fra 30/30 opp mot 60/60. Alt blir justerbart og for meg så er det viktig at bilen ser "riktig" fin ut når den er senka og er kjørbar da det er familie vogn. Jeg har nivåregulering, så planen for 30/30 er OEM bak (senk gjennom PC) og noe sånt no forran. Hvis jeg føler den er forsatt noe høy så blir den senka enda mer forran (opp mot 60/60) og dempere bak blir byttet ut med noe sånt no: Etter en del søk på nettet har jeg ikke blitt mere klok enn detta. (gidder ikke å kjøpe full sett KW for å bruke kunn forran og bak blir støva ned) Hva mener dere? Er det andre måter/merker å gjøre det på? Noen erfaringer fra det jeg linker? Kom med innspill. Og ned skal den uansett
Beta Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Har samme bilen, satt på et FK automotive coilover kit for noen år siden. Fjernet da belgene. kan absolutt anbefale Silverline x kitet om det fortsatt finnes. Stivt som faen men bilen sitter Ekstremt på veien når dette er rett satt opp... Om du vil beholde litt av comforen anbefaler jeg deg egentlig moderat senk feks orginalt M-tech understell med belger bak...
ls44mm Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Hei. Jeg tror ikke jeg kommer til å fjerne belgene bak. M-tech er ikke justerbart, og jeg tror faktisk den senker litt for lite. Er det ikke snakk om 25mm?
Kønig Skrevet April 1, 2012 Skrevet April 1, 2012 Jeg mener M understell på E39 senker ca 15mm i forhold til standard. Jeg hadde M understell på min E39 som nå er solgt, med belger bak. God komfort og fin å se på synes jeg! Tror det var litt forskjell på stab stagene også, i forhold til standard understell.
ls44mm Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Okey, 15mm er jo ingenting Bak så er det ikke så ille. Helt normalt ville jeg ha sagt, men forran. hallo, offroad anyone? Så der må vi mere ned enn 15mm. Jeg er ikke den som slammer bilen helt ned på, men ut ifra tidligere erfaring av senk og "øyemål" så ser jeg at vi må begynne på ca 30mm ned og ta det derfra, så m-tech senker for lite. Noen andre forslag?
Kønig Skrevet April 1, 2012 Skrevet April 1, 2012 Vi har tydeligvis forskjellig definisjon på hva som er kjørbart med ok komfort på en familiebil. 60mm senk på en familiebil er for meg synonymt med frustrasjon ifm fartsdumper, dårlige veier og snø. Men det kan jo være jeg begynner å bli gammel.......
ls44mm Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Hehe er egentlig derfor jeg ser på justerbart. Jeg vet sånn ca hvor lavt jeg vil ha bilen min, og det går ikke på mm men på felga/dekka/hjulbuen stuket. Men jeg vet at 15-25mm blir for knapt til å nå det. Jeg tenker det blir et sted mellom 30-60. Jeg tror ikke (håper ikke) jeg må ned hele 60mm for å få den til å sitte sånn som jeg vil, men jeg tenker at det er greit at senkesettet er godkjent til å gå ned så lavt sånn incase. Og til vinter´n så tipper jeg det blir 15-30mm senk da jeg har flere kompiser med e39 som kjører m-tech understell på vinter problemfritt. Men det er klart, jeg må nå ta hensyn til madammen og ungen, så vi får se om jeg kommer til å bøye meg for de og "bare" ha 30mm senk. Jeg er forsåvidt enig at 60/60mm er litt for drøyt for familie/kjørevenligheten, ihvertfall på norske veier. Og det hjelper ikke at jeg har kjørt meget lave biler hele livet mitt, når madammen skal kjøre den også. Blir nesten nødt til å gi´a kjørekurs med lav bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå