KnutNilsen Skrevet April 4, 2012 Skrevet April 4, 2012 Spørsmål. jeg har satt sammen 1 mellomaksel av 2 forskjellige aksler. går d ann å sette disse feil sammen ?? ?? E34
kje Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Det kan vel ikke bli annet enn feil dessverre. Mellomakselen er balansert som èn del, så det vil være ren flaks å finne to deler som ikke skaper ubalanse i høy hastighet. Jeg har gjort akkurat samme, men sendte den til avbalansering pga risting i hele bilen.
KnutNilsen Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Høres jo bra ut, hvor kan dette gjøres. Er fra Mandal selv
kje Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 http://www.gknservice.com/no/personbile ... ksler.html
Ballder Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Er du av den tålmodige typen, så kan du faktisk prøve og feile litt med balangsering av akselen selv. Kan fort bli en del bomturer, men funker gull når du endelig treffer rett sted. Og anbefaler å kjøre på vei fremfor og jekke opp og teste ut på den måten. Hvordan? Slangeklemmer faktisk. Helt genialt, og lett og justere om på nye punkter. Vil du ha det "skikkelig" i ettertid, så punkter du fast ett lodd som tilsvare vekten på slangeklemmen/klemmenes justeringsmekanisme. Vekte av slangeklemmens justerings mekanisme holder som regel, men intet i vein for og bruke to klemmer og en metallbit eller to, men bruk skikkelige klemmer!
KnutNilsen Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Er du av den tålmodige typen, så kan du faktisk prøve og feile litt med balangsering av akselen selv.Kan fort bli en del bomturer, men funker gull når du endelig treffer rett sted. Og anbefaler å kjøre på vei fremfor og jekke opp og teste ut på den måten. Hvordan? Slangeklemmer faktisk. Helt genialt, og lett og justere om på nye punkter. Vil du ha det "skikkelig" i ettertid, så punkter du fast ett lodd som tilsvare vekten på slangeklemmen/klemmenes justeringsmekanisme. Vekte av slangeklemmens justerings mekanisme holder som regel, men intet i vein for og bruke to klemmer og en metallbit eller to, men bruk skikkelige klemmer! Genialt!! Men hvor er best å ha klemmene ? framme eller bak på akselen ?eller begge plasser? Takker får info
Ballder Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Vanligvis er det avbalangseringer på aksler fra fabrikk, så opplever du risting etter en miksing av diverse aksler så ville jeg begynt med og fjerne de orginale vektene. Løser ikke det problemet, så vekt opp med nye vekter (slangeklemmer) på samme området som det sto orginalt. Utover det så ville jeg lagt på lodd fra midten og inn mot eventuelle opplagringer/kryss der lageropphenget er vulket fast i gummioppheng.
KnutNilsen Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Vanligvis er det avbalangseringer på aksler fra fabrikk, så opplever du risting etter en miksing av diverse aksler så ville jeg begynt med og fjerne de orginale vektene. Løser ikke det problemet, så vekt opp med nye vekter (slangeklemmer) på samme området som det sto orginalt. Utover det så ville jeg lagt på lodd fra midten og inn mot eventuelle opplagringer/kryss der lageropphenget er vulket fast i gummioppheng. okei høres bra ut dette ja. må se om e ikke får gangen på d Takk får smart info
Ballder Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Kan jo tilføre at jeg selv har gjort dette ved hjelp av en person nummer to og med bil på løftebukk og traversjekk på bakstillingen og prøvd meg frem på den måten, vil ikke anbefale den løsningen av en enkel grunn. Går det galt, så GÅR DET GALT! Lykke til.
KnutNilsen Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Kan jo tilføre at jeg selv har gjort dette ved hjelp av en person nummer to og med bil på løftebukk og traversjekk på bakstillingen og prøvd meg frem på den måten, vil ikke anbefale den løsningen av en enkel grunn. Går det galt, så GÅR DET GALT! Lykke til. Skjønner den du hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå