Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan vel ikke bli annet enn feil dessverre. Mellomakselen er balansert som èn del, så det vil være ren flaks å finne to deler som ikke skaper ubalanse i høy hastighet. Jeg har gjort akkurat samme, men sendte den til avbalansering pga risting i hele bilen.

Skrevet

Er du av den tålmodige typen, så kan du faktisk prøve og feile litt med balangsering av akselen selv.

Kan fort bli en del bomturer, men funker gull når du endelig treffer rett sted.

Og anbefaler å kjøre på vei fremfor og jekke opp og teste ut på den måten.

Hvordan?

Slangeklemmer faktisk. Helt genialt, og lett og justere om på nye punkter.

Vil du ha det "skikkelig" i ettertid, så punkter du fast ett lodd som tilsvare vekten på slangeklemmen/klemmenes justeringsmekanisme.

Vekte av slangeklemmens justerings mekanisme holder som regel, men intet i vein for og bruke to klemmer og en metallbit eller to, men bruk skikkelige klemmer!

Skrevet
Er du av den tålmodige typen, så kan du faktisk prøve og feile litt med balangsering av akselen selv.

Kan fort bli en del bomturer, men funker gull når du endelig treffer rett sted.

Og anbefaler å kjøre på vei fremfor og jekke opp og teste ut på den måten.

Hvordan?

Slangeklemmer faktisk. Helt genialt, og lett og justere om på nye punkter.

Vil du ha det "skikkelig" i ettertid, så punkter du fast ett lodd som tilsvare vekten på slangeklemmen/klemmenes justeringsmekanisme.

Vekte av slangeklemmens justerings mekanisme holder som regel, men intet i vein for og bruke to klemmer og en metallbit eller to, men bruk skikkelige klemmer!

Genialt!! Men hvor er best å ha klemmene ? framme eller bak på akselen ?eller begge plasser? Takker får info :)

Skrevet

Vanligvis er det avbalangseringer på aksler fra fabrikk, så opplever du risting etter en miksing av diverse aksler så ville jeg begynt med og fjerne de orginale vektene. Løser ikke det problemet, så vekt opp med nye vekter (slangeklemmer) på samme området som det sto orginalt.

Utover det så ville jeg lagt på lodd fra midten og inn mot eventuelle opplagringer/kryss der lageropphenget er vulket fast i gummioppheng.

Skrevet
Vanligvis er det avbalangseringer på aksler fra fabrikk, så opplever du risting etter en miksing av diverse aksler så ville jeg begynt med og fjerne de orginale vektene. Løser ikke det problemet, så vekt opp med nye vekter (slangeklemmer) på samme området som det sto orginalt.

Utover det så ville jeg lagt på lodd fra midten og inn mot eventuelle opplagringer/kryss der lageropphenget er vulket fast i gummioppheng.

okei høres bra ut dette ja. må se om e ikke får gangen på d :) Takk får smart info :)

Skrevet

Kan jo tilføre at jeg selv har gjort dette ved hjelp av en person nummer to og med bil på løftebukk og traversjekk på bakstillingen og prøvd meg frem på den måten, vil ikke anbefale den løsningen av en enkel grunn. Går det galt, så GÅR DET GALT!

Lykke til. :)

Skrevet
Kan jo tilføre at jeg selv har gjort dette ved hjelp av en person nummer to og med bil på løftebukk og traversjekk på bakstillingen og prøvd meg frem på den måten, vil ikke anbefale den løsningen av en enkel grunn. Går det galt, så GÅR DET GALT!

Lykke til. :)

Skjønner den du :P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...