Gå til innhold

Sveiseapperater

Tronga
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, skal kjøpe meg sveisapperat (mig), men jeg har ingen erfaring med sveisapperater, annet en kemppi apperatet jeg har brukte på skolen da :P.

Hvilke sveisapperater har du brukt? Hva synes du om de osv.?

Btw, noen som har prøvd "Riland mig 175GD", er multifunksjonsapperat (mig tig og pinnesveis :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris gjenspeiler som regel kvalitet. Jo færre egenskaper pr krone, jo bedre på akkurat den egenskapen bør det være.

Jeg har jobbet i et mekanisk verksted, og ha aldri vært bort riland. Min erfaringer tilsier følgende.

Fronius- dyrt, men høy kvalitet og svært mange instillingsmuligheter for å få perfekt sveis. Noe lav bruker vennlighet gjevnt over.

Kemmpi- rimelig og bra alternativ. Sveiseapparantenes toyota. Enkle apparat so gjør jobben sin godt. Lite feil.

Migatronic- en balansegang mellom de to andre.

For høy levetid på sveiseapparat er vedlikehold alfa og omega.

Jeg anbefaler deg heller å kjøpe et brukt apparat med en velkjent produsent, enn noe kina greier som er umulig å få reservedeler til.

Til karosseriarbeid er det strengt tatt ikke nødvendig med tig. Til grenrør etc, er det nødvendig hvis du stiller høye krav til finish. Muligheten til å sveise elektroder ser jeg ikke behovet for hvis du har stillestående luft rundt deg (slik at dekkgassen ikke forsvinner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...